Beantwoorden
stefangroenen
Professional Meerweter
Berichten: 146
It's your ninth party! Even demarreren... Een bus vol! Warming up?

Geluid te stil en soms niet synchroon

Hallo allemaal

Ik heb hier een klassieke digicorder. Deze is aangesloten naar een moderne TV en die aan een home entertainment set. Nu is het al een paar keer opgevallen dat het geluid plots lager is dan normaal. Dit zeker bij series die ik dan bekijk en dan bij films is het weer normaal. Ja op de digicorder staat zeker dolby aan want waarom neem ik een home cinema set. Ook merk ik dat bij bepaalde play kanalen de synchronisatie volledig de mist in gaat. Kies ik dan een normaal zender zoals een dan is het daar weer normaal. Ik weet dat je de vertragingstijd moet instellen maar normaal moet het dan ook overal dit probleem zijn en dat is het nu niet. Enige oplossingen is welkom. Het home cinemaset is een samsung en heeft geen updates. De TV is een philips en is recent nog geupdate. Alles is met HDMI verbonden

 

mvg

Stefan Groenen
0 Likes
5 reacties
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5198
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Geluid te stil en soms niet synchroon

Elke zender bepaalt zelf het niveau van het geluidssignaal. Een aantal jaren geleden hebben de Vlaamse zenders hieromtrent een afspraak gemaakt zodat ze allen op een zelfde geluidsniveau zitten.  

0 Likes
RedsFan
Freshman Meerweter
Berichten: 73
Goed bezig! Say what?! On a roll... Tien op tien!

Geluid te stil en soms niet synchroon

Over het niet synchroon lopen, zet de philips eens terug naar fabrieks instellingen ... dit kan mogelijk opgelost zijn.


WiGo (25 GB) , 300 Mbps Down / 20 UP , Go with the Good Flow.....
0 Likes
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Geluid te stil en soms niet synchroon

@stefangroenen 

Ik zie dat je ook een Samsung home cinema hebt. Is je digicorder en home cinema correct aangesloten op je TV? Ik heb ook een Samsung home cinema, en die gebruiken nogal orthodoxe manieren om iets aan te sluiten. Ik zou eens goed de handleiding van je Samsung lezen en kijken of hij juist is aangesloten.

wat de rest betreft, dacht ik toch dat er instellingen waren in de digicorder? Ik weet het niet meer exact, want ik heb maar 1,5 maand mijn digicorder gehad, en ben dan overgeschakeld naar de TV box. Daar valt weinig in te stellen...

Never trust in Dust
0 Likes
stefangroenen
Professional Meerweter
Berichten: 146
It's your ninth party! Even demarreren... Een bus vol! Warming up?

Geluid te stil en soms niet synchroon

Wel mijn samsung kan maar op 1 manier aangesloten worden en dat is via HDMI. Ook heb ik nagekeken op TV welke HDMI ook geluid aanvaard dus dat is ook inorde. Zoals ik al zeg sommige zenders zijn perfect maar andere dan weer niet. Dus aan de Samsung kan het moeilijjk liggen. Hopelijk dat telenet dit eens bekijkt want het is een raar fenomeen. Laatst op play kick aan het kijken en geluid kwam te laat. Switch over naar een en daar was het weer ok. terug naar Kick en weer hetzelfde

Stefan Groenen
0 Likes
stefangroenen
Professional Meerweter
Berichten: 146
It's your ninth party! Even demarreren... Een bus vol! Warming up?

Geluid te stil en soms niet synchroon

Een update op het verhaal. Pas viel het geluid volledig weg en kon het niet meer terug krijgen. Eerst tv naar fabrieksinstellingen geplaatst wat geen oplossing bood. De Digicorder een reset gegeven. Ook geen oplossing. Dan mijn home cinema set een reset gegeven en toen was alles weer inorde. Blijkbaar moet er bij de eerste installatie iets niet goed zijn gegaan

Stefan Groenen