Beantwoorden
Ex-Netweter

Gigaset en VOIP

Hey,

Ik had initieel via Facebook mijn vraag gesteld aan Telenet zelf maar werd doorverwezen naar dit forum.

Ik heb voor mijn bedrijfje een VOIP telefoon (Gigaset) welke ik in't verleden probleemloos gebruikte bij de concurrentie. Ik ben hierna overgestapt naar Telenet en na wat gepruts met de poorten kreeg ik het toestel ook bij telenet aan te praat.

Nu werkt het toestel echter niet meer en dit ondanks ik niets veranderde. De nodige poorten staan geforward en toch krijg ik de melding "Provider registration failed". Ik maak gebruik van Weepee als provider voor de VOIP.

Toen ik het aan de praat had gekregen bij Telenet werkte het toestel ook niet altijd; soms wel , soms niet. Herstarten van de router bracht niet onmiddellijk soelaas, ook nu niet.

Graag even meedenken met mij?

Tags (3)
0 Likes
1 reactie
igvfer
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Topic held(in)! Een echt antwoordkanon jij!

Gigaset en VOIP

@Ex-Netweter schreef:

Hey,

De nodige poorten staan geforward en toch krijg ik de melding "Provider registration failed". Ik maak gebruik van Weepee als provider voor de VOIP.

Graag even meedenken met mij?

Als je die melding krijgt krijg je blijkbaar geen verbinding met je provider. Heeft de helpdesk van WeePee daar geen antwoord op? Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat dit door de netwerking verbinding van Telenet komt. Hoogstens kan de Home Gateway van Telenet roet in het eten gooien omdat je daar geen bandbreedte kan reserveren voor VOIP toepassing. Dan zal je moeten gaan voor een modem only en eigen router.

Dit heb ik ook gevonden:

https://sector7g.be/posts/using-a-sip-phone-behind-a-telenet-homegateway

Ook handig om je telefoon een vast IP te geven?

Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes