Beantwoorden
Giacarlo
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Primeur! Pageturner! It's your third party! It's your second party!

Google mesh en terugkijk TV decoder

Ik heb een Google mesh (router + 2 wifipoints. Google mesh router zit rechtstreeks in de modem en de 2e uitgang aan de google mesh router zit de digicoder. Alles werkt perfect Behalve terugkijk TV. Dit heeft blijkbaar iets te maken met ip adres google mesh router en ip adres decoder. Maar hoe kan ik dit oplossen. Alles resetten heb ik al 2x geprobeerd maar helpt niet. Wat zijn de tips?

Bedankt

0 Likes
4 reacties
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1611
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

Google mesh en terugkijk TV decoder


@Giacarlo  schreef:

Ik heb een Google mesh (router + 2 wifipoints. Google mesh router zit rechtstreeks in de modem en de 2e uitgang aan de google mesh router zit de digicoder. Alles werkt perfect Behalve terugkijk TV.


Ik neem aan dat jouw Google mesh router naast de modem staat?

Kan je dan de digicorder niet gewoon ook rechstreeks met de modem verbinden?

Een digicorder werkt niet interactief achter een eigen router (een TV-Box wel).

Giacarlo
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Primeur! Pageturner! It's your third party! It's your second party!

Google mesh en terugkijk TV decoder

Beste,

Alvast bedankt voor het de reaktie. Nee modem staat in de kelder waar alle netwerk kabels van het huis toekomen. Aan de tv is 1 netwerk contact en daar steekt de netwerk kabel van de mesh router in. Aan de decoder staat dus enkel de mesh router.  Als ik de modem naar boven breng dan kan ik de netwerk kabels die in de kelder toekomen niet meer verbinden. Of kan ik het netwerkstopcontact ontdubbelen zodat de kabel va de decoder niet rechtstreeks in de mesh router steekt. 

0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1611
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

Google mesh en terugkijk TV decoder

Het "splitsen" van één netwerkkabel om er 2 signalen door te krijgen is technisch mogelijk, maar af te raden. Door het splitsen van de paren val je dan op 100 Mbit/s (i.p.v 1Gbps).

 

De meest voor de hand liggende oplossing is om jouw huidige digicorder om te ruilen voor een TV-Box. Deze kan via WiFi verbonden worden, of via kabel op jouw lokaal netwerk.

 

Als je toch de digicorder wil behouden, moet deze rechtsreeks aangesloten worden op de Telenet HGW (modem/router).

 

Rechstreeks betekent niet perse dat dit één directe kabel moet zijn. Dit kan ook via Powerlines, via VLAN's (waarmee je 2 "virtuele" netwerken over één kabel stuurt), enz ..

 

Dit is exact dezelfde discussie als in Re: HD DigiCorder (AD2200) netwerk issues na eigen swit - De Netweters

 

Giacarlo
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Primeur! Pageturner! It's your third party! It's your second party!

Google mesh en terugkijk TV decoder

Beste,

Ik heb er eigenlijk een kleine switch tussen gehangen en het ip adres vd digicoder is terug 10.xxx.xxxx. Dus terugkijk TV werkt terug. Nu zal ik in de komen de dagen de snelheid van de mesh testen, zou dus Idd kunnen dat deze omlaag is.