Beantwoorden
Cygnus1
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Goed gevonden! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Hoe internet + TV bestellen met gekochte digicorder?

Momenteel woon ik nog bij mijn ouders waar we internet en tv hebben bij Telenet. Binnenkort ga ik echter alleen gaan wonen en ik ben van plan om ook daar een nieuw internet- en tv-abonnement bij Telenet op te starten. Maar ik zie dat bij het Easy Internet + TV Iconic abonnement de maandelijkse huur van een TV-box (10 euro) inbegrepen is. Terwijl ik dit helemaal niet nodig heb aangezien ik over een aangekochte Digicorder beschik die nog steeds perfect werkt.

Ik zou dus mijn Digicorder mee willen verhuizen naar mijn nieuwe woonst en daar een abonnement op internet en tv willen nemen zonder huur van een TV-box. Is dit mogelijk? Hoe vraag ik zo'n niet-standaard abonnement aan?

Alvast hartelijk dank!

 

Titel gewijzigd door Bjarne (mod) | Vorige titel: Internet en tv zonder huur TV-box

7 reacties
Ex-Netweter
 

Hoe internet + TV bestellen met gekochte digicorder?

In een Telenet-winkel. Je zal wel duidelijk moeten kunnen uitleggen wat je precies wil. (En niet plooien voor een ander voorstel van een Telenet-verkoper.)

Om tv te kijken via een Telenet Digicorder heb je alleen een kabelabonnement van 20,60 euro/maand nodig.
zie https://www2.telenet.be/residential/nl/klantenservice/algemeen/voorwaarden/prijslijst-telenet/

Je moet internet en tv dus niet combineren in een bundel waarin huur is inbegrepen. Dat komt op termijn een stuk duurder uit.

Cygnus1
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Goed gevonden! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Hoe internet + TV bestellen met gekochte digicorder?

Een beetje stom dat je zo'n formule niet ook gewoon online kan bestellen, maar dan maar een Telenet-winkel dus, thanks 🙂 Wel slim gespeeld van Telenet natuurlijk dat online enkel de (veel duurdere) bundels verkrijgbaar zijn.

Kan ik na de verhuis mijn Digicorder gewoon aansluiten in mijn nieuwe woonst en verwachten dat alles gewoon blijft werken? Of moet ik de Digibox eerst in een Telenet-winkel laten overzetten naar mijn aansluiting, waarschijnlijk door het serienummer aan de verkoper te geven?

flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1619
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

Hoe internet + TV bestellen met gekochte digicorder?


@Cygnus1  schreef:

Binnenkort ga ik echter alleen gaan wonen en ik ben van plan om ook daar een nieuw internet- en tv-abonnement bij Telenet op te starten. Maar ik zie dat bij het Easy Internet + TV Iconic abonnement de maandelijkse huur van een TV-box (10 euro) inbegrepen is. Terwijl ik dit helemaal niet nodig heb aangezien ik over een aangekochte Digicorder beschik die nog steeds perfect werkt.


Het hangt af van welk internet abonnement je neemt:

  • Bij Easy Internet + TV Iconic betaal je de volle pot: €33.29 (internet) + €20.60 (kabelabonnement) + €10.58 (decoder) = €64.47/maand (incl. decoder)
  • Easy Internet + kabel TV (zonder decoder) kost dus: €33.29 (internet) + €20.60 (kabelabonnement) = €56.89/maand

Als je kiest voor All Internet ziet het er anders uit:

  • All Internet + kabel TV (zonder decoder) kost: €61.14 (internet) + €20.60 (kabelabonnement) = €81.74/maand
  • All Internet + TV Iconic (pack) = €74.20/maand (incl. decoder)

All Internet + TV Iconic (en ook Giga Internet + TV Iconic) is dus goedkoper als je de TV decoder erbij neemt, dan alleen het kabel abonnement.

 


@Cygnus1  schreef:

Kan ik na de verhuis mijn Digicorder gewoon aansluiten in mijn nieuwe woonst en verwachten dat alles gewoon blijft werken? Of moet ik de Digibox eerst in een Telenet-winkel laten overzetten naar mijn aansluiting, waarschijnlijk door het serienummer aan de verkoper te geven?


Volgens mij moet je de digicorder eerst laten uitschrijven op naam van je ouders, en dan terug laten inschrijven op jouw eigen abonnement.

Neem een foto mee van het etiket op de onderkant (serie-nummer, MAC adres, ...).

 

luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2732
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Hoe internet + TV bestellen met gekochte digicorder?

Het probleem nu als je eigen toestel hebt dan moet je altijd voor tv extra betalen je krijgt een digicoder of tv box er altijd bij

wand de prijs blijft de zelfde ook al gebruik je eigen toestel

Ex-Netweter
 

Hoe internet + TV bestellen met gekochte digicorder?


@Cygnus1  schreef:

Kan ik na de verhuis mijn Digicorder gewoon aansluiten in mijn nieuwe woonst en verwachten dat alles gewoon blijft werken? Of moet ik de Digibox eerst in een Telenet-winkel laten overzetten naar mijn aansluiting, waarschijnlijk door het serienummer aan de verkoper te geven?


De Digicorder moet op jouw naam en op jouw nieuw adres geregistreerd worden.
Als de Digicorder vandaag op naam van je ouders staat, moet je in de Telenet-winkel kunnen aantonen dat je ouders akkoord zijn dat je de Digicorder meeneemt.
Dus factuur en identiteitskaart van je ouders meenemen of één van je ouders meenemen naar de winkel.

flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1619
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

Hoe internet + TV bestellen met gekochte digicorder?


@luc55  schreef:

Het probleem nu als je eigen toestel hebt dan moet je altijd voor tv extra betalen je krijgt een digicoder of tv box er altijd bij

wand de prijs blijft de zelfde ook al gebruik je eigen toestel


Wat jij hier schrijft is pertinent onwaar. Heb je dan de bijdrage van @Ex-Netweter en van mezelf hierboven niet gelezen?

  • Er zijn situaties waarbij het goedkoper is om alleen een kabelabonnement te nemen (@20.60/maand) zonder decoder, dan TV Iconic met decoder (vb in combinatie met Easy Internet, alleen TV, etc ...). In dit geval kan je de eigen decoder laten registreren op jouw abonnement zonder meerkost.
  • Er zijn situaties waarbij TV Iconic (met decoder) goedkoper is (vb All Internet + TV), in dit geval krijg je er een TV Box of digicorder bij die je niet wilt gebruiken.
  • Er zijn situaties waarbij je niet kan kiezen (voorbeeld optie "TV Iconic" bij One(Up)). Hierbij betaal je €22.15 voor TV Iconic, met ander woorden, de (niet-gebruikte) decoder kost je dan maar €1.55/maand (€22.15 - €20.6).
Cygnus1
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Goed gevonden! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Hoe internet + TV bestellen met gekochte digicorder?

Easy Internet is goed genoeg voor mij als internetabonnement, in mijn geval is het dus sowieso goedkoper zonder huur van een TV-box. Maar het is goed om te weten dat dit niet in alle situaties zo is.

Alles is volledig duidelijk nu, hartelijk dank @Ex-Netweter en @flip1953 voor de heldere uitleg!