Beantwoorden
Paul2507
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Hoe radio via stereo-installatie na signaalswitch?

Ik luister nu( analoog signaal is gestopt op 01.07) naar de radio via mijn digicorder en geluid via de tv. Ik wil het geluid beluisteren via mijn stereo-installatie (boxen) zonder tussenkomst van tv en ik krijg dit niet voor mekaar. Ik heb pas een nieuwe versterker gekocht Marantz en ik heb daarbij een RCA-kabel gekocht op aanraden van de verkoper om dit mogelijk te maken maar dit lukt niet. Die RCA-kabel verbindt de digicorder met de versterker (aansluiting tuner) zoals mij gezegd is, maar werkt niet. Kan ik eventueel ook tv luisteren via mijn stereo-installatie (boxen)? Moet ik bijkomende kabels aanschaffen om dit op te lossen en zo ja welke? Nu komt mij coaxaal binnen op de digicoder (RF in) en er gaat een kabel HDMI naar de tv. Welke oplossing stelt je voor?

0 Likes
8 reacties
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Hoe radio via stereo-installatie na signaalswitch?

welke Marantz heb je, als we dit type kennen dan kan men pas zeggen welke mogelijkheden er zijn.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Hoe radio via stereo-installatie na signaalswitch?

Kijk eens op de Telenet site https://www2.telenet.be/content/www-telenet-be/nl/klantenservice/radio-luisteren-via-je-decoder

 

Zoals je ziet is er een verschil tussen een digicorder en een TV-Box

  • Indien je een digicorder hebt, moet jeen kabel hebben met aan beide kanten de 'tulp" stekkers (meestal wit/rood). De ene kant verbind je met de digicorder (Audio), de andere kant met de versterker
  • Indien je een TV Box hebt, heb je een kabel nodig met aan de ene kant een "mini-jack" en de andere kant de rood/witte tulp of cinch stekkers.

Wat de versterker betreft

Je kan de "tuner" ingang gebruiken, maar meestal wordt voor een extern apparaat de "AUX" gebruikt.

Je moet dan natuurlijk op jouw versterker de juiste externe bron selecteren!

Paul2507
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Hoe radio via stereo-installatie na signaalswitch?

type Marantz = PM6006 versterker

0 Likes
Ex-Netweter
 

Hoe radio via stereo-installatie na signaalswitch?

Bij de Marantz PM6006 kan je de RCA kabel verbinden met:

  •  TUNER ingang
  •  NETWORK ingang (staat voor "Network audio player")

Je moet dan wel met de "INPUT SELECTOR" (grote draaiknop links) de juiste bron selecteren

 

Maar je kan ook voor digitale kwaliteit gaan door de digicorder (of TV-box) met een optische kabel te verbinden met:

  •  OPTICAL 1
  •  OPTICAL 2

Het advies van de Marantz verkoper om een RCA kabel aan te schaffen is een verkeerd advies en onbegrijpelijk 🤔. Met een optische kabel geniet je van de digitale kwaliteit!

 

PS. Gezien de Marantz 2 optische aansluitingen heeft, kan je ook je TV toestel verbinden met de versterker (de meeste recente TV's hebben ook een digitale audio aansluiting).

Paul2507
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Hoe radio via stereo-installatie na signaalswitch?

Hartelijk bedankt voor de duidelijke info!

Ik zal dit proberen en hopelijk met succes.

0 Likes
Ex-Netweter
 

Hoe radio via stereo-installatie na signaalswitch?

@Paul2507 

Laat ons zeker weten of (en hoe) het gelukt is.

Feedback is altijd welkom!

0 Likes
Paul2507
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Hoe radio via stereo-installatie na signaalswitch?

Ja, het is me gelukt met de kabel optical!

Nogmaals hartelijk dank  voor de geleverde hulp!

 

Groeten,

Paul2507

a167314
Freshman Meerweter
Berichten: 54
WOW, overzichtelijk! π-DAY! Alles op zijn plek! Star Wars Day

Hoe radio via stereo-installatie na signaalswitch?

Waarom gebruik je geen Google ChromeCast Audio en dan van je smartphone, og een gewone Google ChromeCast, maar dan moet je TV blijven aanstaan.

0 Likes