24780
netweters
|
152646
antwoorden
|
20726
vragen
|
Ik luister nu( analoog signaal is gestopt op 01.07) naar de radio via mijn digicorder en geluid via de tv. Ik wil het geluid beluisteren via mijn stereo-installatie (boxen) zonder tussenkomst van tv en ik krijg dit niet voor mekaar. Ik heb pas een nieuwe versterker gekocht Marantz en ik heb daarbij een RCA-kabel gekocht op aanraden van de verkoper om dit mogelijk te maken maar dit lukt niet. Die RCA-kabel verbindt de digicorder met de versterker (aansluiting tuner) zoals mij gezegd is, maar werkt niet. Kan ik eventueel ook tv luisteren via mijn stereo-installatie (boxen)? Moet ik bijkomende kabels aanschaffen om dit op te lossen en zo ja welke? Nu komt mij coaxaal binnen op de digicoder (RF in) en er gaat een kabel HDMI naar de tv. Welke oplossing stelt je voor?
Kijk eens op de Telenet site https://www2.telenet.be/content/www-telenet-be/nl/klantenservice/radio-luisteren-via-je-decoder
Zoals je ziet is er een verschil tussen een digicorder en een TV-Box
Wat de versterker betreft
Je kan de "tuner" ingang gebruiken, maar meestal wordt voor een extern apparaat de "AUX" gebruikt.
Je moet dan natuurlijk op jouw versterker de juiste externe bron selecteren!
type Marantz = PM6006 versterker
Bij de Marantz PM6006 kan je de RCA kabel verbinden met:
Je moet dan wel met de "INPUT SELECTOR" (grote draaiknop links) de juiste bron selecteren
Maar je kan ook voor digitale kwaliteit gaan door de digicorder (of TV-box) met een optische kabel te verbinden met:
Het advies van de Marantz verkoper om een RCA kabel aan te schaffen is een verkeerd advies en onbegrijpelijk 🤔. Met een optische kabel geniet je van de digitale kwaliteit!
PS. Gezien de Marantz 2 optische aansluitingen heeft, kan je ook je TV toestel verbinden met de versterker (de meeste recente TV's hebben ook een digitale audio aansluiting).
Hartelijk bedankt voor de duidelijke info!
Ik zal dit proberen en hopelijk met succes.
Ja, het is me gelukt met de kabel optical!
Nogmaals hartelijk dank voor de geleverde hulp!
Groeten,
Paul2507
Waarom gebruik je geen Google ChromeCast Audio en dan van je smartphone, og een gewone Google ChromeCast, maar dan moet je TV blijven aanstaan.