Beantwoorden
cocamog
Professional Weetjesweter
Berichten: 33
On a roll... Dat loopt vlotjes. A born reader! Twee handen vol!

Hoe real time signaal sterkte aflezen op digicorder?

Ik had zonet een (bekwame) technieker over de vloer omdat er een probleem was met het signaal aan de paal buiten. Er was een kabelbreuk die bij harde wind steeds weer opduikt. Om het effect van zijn zijn handelingen zichtbaar te maken had hij op mijn digicorder een menu/scherm opgeroepen dat signaalniveau heet. Hier kan je per frequentie de live Status bekijken. 

Hij heeft me snel voorgedaan hoe je in dit menu terecht komt maar het lukt me niet meer ; (zie ook screenshot)Screenshot_20220408-164532_Gallery.jpg

 

Back + L pijl op digicorder

Startzoeken

0789

Signaal niveau

 

maar dat lukt me niet ? Iemand die kan zeggen wat ik fout doe ?

 

Titel aangepast door Bjarne (Mod) | Originele titel: real time signaal sterkte aflezen

0 Likes
3 reacties
Ex-Netweter
 

Hoe real time signaal sterkte aflezen op digicorder?

@cocamog 

Ik weet het niet en ik denk dat hier niemand dat gaat vertellen want het is niet de bedoeling dat de consument in deze menu geraakt. Dit is enkel bestemd voor de technieker.

0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1574
Champagne, lezer van het jaar! Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

Hoe real time signaal sterkte aflezen op digicorder?


@Ex-Netweter  schreef:

Ik weet het niet en ik denk dat hier niemand dat gaat vertellen want het is niet de bedoeling dat de consument in deze menu geraakt. Dit is enkel bestemd voor de technieker.


Dit soort "hidden" menu's zijn meestal wel interessant (en onbegrijpelijk waarom dit niet toegankelijk mag zijn door de consument). Bij de digicorder kan je toch ook het menu met de signaalsterkte openen?

 


@cocamog  schreef:

Om het effect van zijn zijn handelingen zichtbaar te maken had hij op mijn digicorder een menu/scherm opgeroepen dat signaalniveau heet. Hier kan je per frequentie de live Status bekijken. 

Hij heeft me snel voorgedaan hoe je in dit menu terecht komt maar het lukt me niet meer ; (zie ook screenshot)


De screenshot die je plaatste laat toch het slechtste vermoeden:

Signaalsterkte 36%, signaalkwaliteit 70% 🤔

Signaalsterkte moet geen 100% zijn (vb 80% is OK), maar Signaalkwaliteit moet toch 100% zijn (of er heel dichtbij) ...

 

Ook de waarde -15 dBmV is heel slecht. Ideaal is dit tussen -7 dBmv en +7 dBmV ...

0 Likes
cocamog
Professional Weetjesweter
Berichten: 33
On a roll... Dat loopt vlotjes. A born reader! Twee handen vol!

Hoe real time signaal sterkte aflezen op digicorder?

We hebben de niko stekker vervangen kwaliteit werd 100%. 

0 Likes