Beantwoorden
Brit007
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
De 3 wijzen! Goed gevonden! Leesclubje starten? Primeur!

Interactiviteit en Slingbox

Heb een Slingbox M1 aangesloten op onze digicorder AC2100 via scart (de M1 heeft spijtig genoeg geen HDMI). Dit zou ons toelaten Telenet te bekijken vanuit ons appartement in Spanje. Alles werkte, behalve - op het 1ste zicht - de afstandsbediening, die werkte maar gedeeltelijk. Door op een bepaald moment ook de TV op te zetten, ontdekte ik plots dat de afstandsbediening in de Slingplayer software het wel doet, maar dan enkel op het TV-beeld, niet in het beeld van de Slingplayer. Het gaat hier om alle interactieve functies, zoals TV-gids, Mijn TV-theek enz. Hoe kan dit komen? Wat kan ik hieraan doen?

Tags (3)
0 Likes
7 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Interactiviteit en Slingbox

Als ik het goed begrijp moet je die box aansluiten op je digicorder.  Aansluiten op de scart uitgang van je digcorder en verbinden naar composite video en audio zorgt al voor een zeer sterke terugval van de kwaliteit. Je digicorder moet constant aan staan en je moet een stevige internet verbinding  zowel waar het vetrekt als waar het eindigt.  Ik vrees dat je met een basic internet met 5 Mbps upload een beetje gaat tekortschieten. Je zal minsten fiber 100 of 200 moeten hebben . In Spanje heb je hopelijk toch een 30 Mbps ter beschikking al is de upload natuurlijk de beperking.

Ook heb ik gemerkt dat de scartuitgang op een AD2100 en AD2200 niet werkt zoals op de eerste versie AD2000. Opnames maken via deze uitgang naar een DVD recorder verliep zeer moeilijk of niet.

Ik vrees dat de problemen die je ondervindt op verschillende vlakken zal liggen.

In elk geval heb ik weeral wat bijgeleerd. Ik wist niet dat dit bestond.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Interactiviteit en Slingbox

@Brit007  Ik vermoed dat je digicorder met je tv is verbonden met een hdmi-kabel?

In dat geval staat de beeldschermresolutie van de digicorder op 720p of 1080i. In die resolutie komen wel de beelden door via scart maar niet het menu. Het menu kan wel via scart worden weergegeven als de resolutie op 576i staat.

Je kan het volgende proberen als je nog eens naar Spanje gaat:

  • Zet eerst de resolutie op 576i (Huisjestoets - Allerlei - Instellingen - Digibox/digicorder - Instellingen - Beeldscherm - Resolutie)
  • Trek de hdmi-kabel uit de digicorder (deze stap is misschien niet nodig maar wanneer de digicorder opstart en de hdmi-kabel insteekt kan het zijn dat de digicorder de resolutie vanzelf weer hoger zet.
  • Nu zal het menu via scart kunnen worden weergegeven (of dat nu ook bij de sling zal werken weet ik niet zeker)

 

Nu, als de resolutie op 576i staat ga je geen mooie beeldkwaliteit hebben via hdmi op je tv dus je doet dit best alleen als je naar Spanje gaat.

 

Je kan dit misschien thuis al eens testen door de digicorder met je tv te verbinden via scart (als je tv nog een scartaansluiting heeft).  Als er een hdmi-kabel inzit en je verandert niets aan de resolutie zal het menu via scart niet doorkomen. Maar wanneer je bovenstaand stappenplan volgt zal het menu wel te zien zijn via scart.

 

 


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Brit007
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
De 3 wijzen! Goed gevonden! Leesclubje starten? Primeur!

Interactiviteit en Slingbox

Yes, yes, resolutie verlaagd en alles werkt prima nu! Enorm bedankt!!!

Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Interactiviteit en Slingbox

@Brit007Graag gedaan 🙂

 

Duid je mijn post nog aan als oplossing?

 

 


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Brit007
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
De 3 wijzen! Goed gevonden! Leesclubje starten? Primeur!

Interactiviteit en Slingbox

Echt heel blij. Op fora van Slingbox staan nogal wat Telenet gebruikers met hetzelfde probleem. Dacht er zelfs over om dan maar een nieuwe remote te programmeren (zoals er velen doen voor een Slingbox). Kan ik de resolutie nog opkrikken door bijv een scart to HDMI kabel (van digicorder naar TV) aan te schaffen of heeft dit geen zin? 

Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Interactiviteit en Slingbox


@Brit007 schreef:

Echt heel blij. Op fora van Slingbox staan nogal wat Telenet gebruikers met hetzelfde probleem. Dacht er zelfs over om dan maar een nieuwe remote te programmeren (zoals er velen doen voor een Slingbox). Kan ik de resolutie nog opkrikken door bijv een scart to HDMI kabel (van digicorder naar TV) aan te schaffen of heeft dit geen zin? 


Goh, ik denk niet dat dat zin heeft. Je zal dan nog altijd scart-kwaliteit hebben denk ik logischerwijs. Ik ken niemand die via zo'n kabel kijkt maar ik verwacht daar niet veel van (bestaat dat wel?)
Je zal het beste beeld hebben via hdmi van digicorder naar tv en resolutie op 1080i (maar zoals gezegd heb je dan geen menu via scart)

PS Ik zie dat je al een post van mij als oplossing hebt aangeduid, maar je duidt best mijn lange post aan als oplossing 🙂


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5214
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Interactiviteit en Slingbox


Wheng schreef:

PS Ik zie dat je al een post van mij als oplossing hebt aangeduid, maar je duidt best mijn lange post aan als oplossing 🙂


Dat heb ik al even aangepast. 😉


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.