Beantwoorden
krism23
Professional Beetjesweter
Berichten: 12
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

LG magic remote

Ik heb een LG tv aangeschaft en daarbij dus een LG magic remote bijgekregen. Ik ben er wel in geslaagd om die in te stellen zodat de digibox kan bediend worden ttz. ik kan kanalen verzetten en de digicorder gaat uit wanneer ik de tv uit zet.

Nu zou ik ook graag de tv-gids en de menu van opnames ed. kunnen oproepen. Maar dit lukt me niet.

Als ik de tv-gids knop indruk krijg ik wel de tv-gids te zien met alle programma's maar als ik er dan een kies krijg ik een scherm met de melding: 'Geen CI+ geinstalleerd'. Uiteraard want ik heb een digicorder.

 

Heeft er iemand dit al ooit aan de praat gekregen?

Zou dit wel lukken met de nieuwe telenet tv-box?

0 Likes
20 reacties
Ex-Netweter
 

LG magic remote

@Wheng na lang zoeken en LG support te contacteren ben ik ook tot de conclusie gekomen dat het gewoon niet kan.

Ik veronderstel dat het met een tvbox van telenet hetzelfde zal blijven?

0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

LG magic remote


@Ex-Netweter  schreef:

@Wheng na lang zoeken en LG support te contacteren ben ik ook tot de conclusie gekomen dat het gewoon niet kan.

Ik veronderstel dat het met een tvbox van telenet hetzelfde zal blijven?


Yep, zover ik weet wel.


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Milachka
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

LG magic remote

Kris, 

 

Hoe ben jij erin geslaagd om van zender te veranderen via de magic remote.

Het enige dat tot nu toe werkt voor mij is uitschakelen via CEC, zelfs inschakelen van de digicorder gebeurt niet automatisch.

Wanneer ik in het menu zit om de remote te gebruiken is er zelfs een optie 'Telenet' beschikbaar, maar dat mag niet baten. Als ik dan handmatig probeer de remote te koppelen krijg ik een scherm waar ik op CH moet klikken om van kanaal te veranderen, maar dat gebeurt nooit. De koppeling lukt dus niet voor mij. Enig idee wat het probleem kan zijn? Kan het aan de HDMI-kabel liggen? Ik vermoed toch dat die CEC ondersteunt want de digicorder wordt wel uitgeschakeld wanneer ik de televisie uitzet.

0 Likes
krism23
Professional Beetjesweter
Berichten: 12
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

LG magic remote

Ik heb eigenlijk niks speciaals gedaan. De HDMI kabel op zich maakt niet uit, maar wel dat ie op HDMI-IN zit.

Misschien is er iets mis met de hdmi kabel? Kan je testen met een andere?

Als het dit niet is, dan zou ik even de koppeling in de tv met de corder resetten en de procedure terug volgen om te koppelen (http://kr.eguide.lgappstv.com/manual/w19_mr/dvb/Apps/w4.5_mr_e02/e_dut/control.html)

sp1
Freshman Alleslezer
Berichten: 1
Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

LG magic remote

Bij mij lukt dit wel. Menu zit verstopt achter knop met 3 puntjes...

iMassie
Experienced Weetjeslezer
Berichten: 1
It's your second party! De kop is eraf! It's your first party! Hi there!

LG magic remote

Toets onder '9', zijn 3 bolletjes, opent een digitaal menu. Deze zijn verbonden met de instellingen van de digicorder. Als je dan bv 'thuis' selecteert kom je in het hoofdmenu van je digicorder. 

0 Likes