Beantwoorden
scOOb
Experienced Weetjesweter
Berichten: 21
Jij bent af! Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

NIU met 2 aansluitingen laten vervangen

Hallo, 

In het huis van mijn schoonouders werd destijds een NIU geïnstalleerd met 2 uitgangen : 1 naar de modem en 1 naar de TV.

Omwille van gezondheidsredenen van één van hen, heb ik nu een 2e kabel bij getrokken naar de slaapkamer, waar een digibox op aangesloten werd.  In totaal iets van een 13 meter kabel.  Voorlopig heb ik deze aangesloten vie een eenvoudige splitter (niet versterkt) De signaalsterkte is echter niet voldoende...

3 telefoons met Telenet leverden enkel maar het antwoord op dat dit een betalende interventie zou zijn om het 'na te kijken'.  Telkens als het te technisch wordt willen ze me doorschakelen met de technische afdeling, en dan gaat de lijn dicht.  En kan ik opnieuw bellen en ene half uur naar 'The Joker' in wacht luisteren.  Als ik dan uiteindelijk bij weer eens een nieuwe medewerker uit kom en nog mijn verhaal eens doe : opnieuw van dattum.

moeilijk moeilijk moeilijk precies allemaal. Ik ben echter niet van plan om 85 EUR uit te geven voor het boren van 2 schroefgaten om de nieuwe NIU op te hangen,  3 F-connectoren vast te schroeven en een stekker in het stopcontact te steken.

Zelfs op het antwoord of een NIU met 4 uitgangen niet standaard had moeten geplaatst worden, of hoe het komt dat bij hen maar zo'n kleintje hangt krijg ik geen antwoord.

Ik was van mening dat je binnen je abo (Wigo Home S in hun geval) toch ook recht hebt op het kunnen aansluiten van 4 toestellen ?

Als ik de nieuwe NIU zou kunnen afhalen hier in de buurt, plaats ik hem zelf wel ...

Als iemand me hierover info zou kunnen geven, graag !

groeten,

scOOb

0 Likes
21 reacties
scOOb
Experienced Weetjesweter
Berichten: 21
Jij bent af! Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

NIU met 2 aansluitingen laten vervangen

Heb me daar eigenlijk geen vragen bij gesteld. Maar ken van coax-signaal dan ook nul de botten …

0 Likes
scOOb
Experienced Weetjesweter
Berichten: 21
Jij bent af! Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

NIU met 2 aansluitingen laten vervangen

Intussen heel wat bij geleerd over NIU's , TV-signaal e.d.

Wie het allemaal nog eens wil nalezen : ik vond toevallig een document op tinternet 🙂 met alle specs (of misschien niet alle maar toch veel).

Lastenkohier: Materialen voor aansluiting op een kabelcommunicatienet (techlink.be)

Hier mag denk ik een slotje op... ik weet alvast genoeg om het probleem op te lossen !

 

0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1605
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

NIU met 2 aansluitingen laten vervangen


@luc55  schreef:

Gewoon een versterker plaatsen naast wit tv bakje Hirschmann GHV 51 M

en is in orde


Absoluut  niet akkoord met dit advies, en volledig nutteloos.

De TV uitgang onderaan rechts (F-connector) is reeds een versterkte uitgang (+4dB), waarom zou je dan nog een onnodige versterker hangen achter de NIU voor een 2de toestel?

De +4dB versterking moet voldoende zijn om hier een 13m lange coax aan te hangen. Telenet moet ervoor zorgen dat het binnenkomende signaal sterk genoeg is om verschillende toestellen aan te sluiten.

luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2678
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

NIU met 2 aansluitingen laten vervangen

Hij is nu in bezit van de witte niu (foto) niet de zwarte met extra aansluitingen

hij heeft nu een splitter op gezet op de witte  hij zou graag de zwarte hebben dan moet de technieker langs komen

omdat alles perfect werkt  is er geen  gratis ingreep mogelijk door de technieker

 

0 Likes
scOOb
Experienced Weetjesweter
Berichten: 21
Jij bent af! Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

NIU met 2 aansluitingen laten vervangen

Idd. De aansluiting rechts onderaan is idd voldoende gebleken. Alle zenders 100% signaal en perfect beeld. 

bedankt voor correct advies hierin !

0 Likes
scOOb
Experienced Weetjesweter
Berichten: 21
Jij bent af! Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

NIU met 2 aansluitingen laten vervangen

Zouden ze in eerste instantie correct advies gegeven hebben bij Telenet, was dit een overbodige thread geweest. 
ik wilde enkel een oplossing, niet per sé een andere NIU. 
ipv de voor de hand liggende oplossing aan te reiken, greep men steeds naar een betalende: een technieker die het moest nakijken. Omdat ze zelf hun job niet kennen. 

en dat tot 4x toe. En daar wordt ik een beetje ambetant van. 

maar met de hulp van wat

Netweters is ‘t opgelost !

flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1605
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

NIU met 2 aansluitingen laten vervangen


@luc55  schreef:

Hij is nu in bezit van de witte niu (foto) niet de zwarte met extra aansluitingen

hij heeft nu een splitter op gezet op de witte  hij zou graag de zwarte hebben dan moet de technieker langs komen

omdat alles perfect werkt  is er geen  gratis ingreep mogelijk door de technieker


Neen, ik vind jouw antwoord 2 keer verkeerd:

1) Hij wilt de zwarte niet, hij wilde gewoon een oplossing voor een 2de toestel. Het was Telenet die tot 4 keer toe een nieuwe NIU voorstelde, waarvoor een technieker zou moeten komen. Dus de verkeerde oplossing, gezien de "witte" NIU perfect is voor een 2de toestel.

2) Het vervangen van de NIU is gratis. De NIU behoort tot de Telenet installatie, alles wat ACHTER de NIU komt is voor de klant. Als de klant dus een nieuwe NIU wilt (omdat de oude niet voldoet), dan moet Telenet die gratis bezorgen (zie post van @Ex-Netweter hierboven). Op voorwaarde dat jouw binnenbekabeling in orde is ...

Jouw advies om zelf een (Hirschmann) versterker te kopen vond ik in dit geval ook totaal overbodig. Sorry.


@scOOb  schreef:

Zouden ze in eerste instantie correct advies gegeven hebben bij Telenet, was dit een overbodige thread geweest. 


Zo'n tread is nooit overbodig. We leren hier allemaal bij. Zelfs de verkeerde antwoorden die hier gegeven zijn, en de discussies die erop volgen zijn interessant (en als de Helpdesk hier af en toe mee zou lezen, zouden ze ook nog wat kennis opdoen 🙄)


@scOOb  schreef:

maar met de hulp van wat Netweters is ‘t opgelost !


Op Netweters zitten de kenners hé  😁