NIU met 2 aansluitingen laten vervangen
Hallo,
In het huis van mijn schoonouders werd destijds een NIU geïnstalleerd met 2 uitgangen : 1 naar de modem en 1 naar de TV.
Omwille van gezondheidsredenen van één van hen, heb ik nu een 2e kabel bij getrokken naar de slaapkamer, waar een digibox op aangesloten werd. In totaal iets van een 13 meter kabel. Voorlopig heb ik deze aangesloten vie een eenvoudige splitter (niet versterkt) De signaalsterkte is echter niet voldoende...
3 telefoons met Telenet leverden enkel maar het antwoord op dat dit een betalende interventie zou zijn om het 'na te kijken'. Telkens als het te technisch wordt willen ze me doorschakelen met de technische afdeling, en dan gaat de lijn dicht. En kan ik opnieuw bellen en ene half uur naar 'The Joker' in wacht luisteren. Als ik dan uiteindelijk bij weer eens een nieuwe medewerker uit kom en nog mijn verhaal eens doe : opnieuw van dattum.
moeilijk moeilijk moeilijk precies allemaal. Ik ben echter niet van plan om 85 EUR uit te geven voor het boren van 2 schroefgaten om de nieuwe NIU op te hangen, 3 F-connectoren vast te schroeven en een stekker in het stopcontact te steken.
Zelfs op het antwoord of een NIU met 4 uitgangen niet standaard had moeten geplaatst worden, of hoe het komt dat bij hen maar zo'n kleintje hangt krijg ik geen antwoord.
Ik was van mening dat je binnen je abo (Wigo Home S in hun geval) toch ook recht hebt op het kunnen aansluiten van 4 toestellen ?
Als ik de nieuwe NIU zou kunnen afhalen hier in de buurt, plaats ik hem zelf wel ...
Als iemand me hierover info zou kunnen geven, graag !
groeten,
scOOb
Opgelost! Ga naar oplossing.
- Labels:
-
aftakkabel
-
coax kabel
-
kabel-tv