Beantwoorden
CiaranBE
Professional Weetjesweter
Berichten: 43
Wat een systeem! Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! WOW, overzichtelijk!

Navraag terugkomende internetproblemen

Hey!

 

Wij zitten hier met een redelijk groot probleem.

Al een paar jaar hebben we problemen met ons signaal hier, in 2019 minstens 3 afspraken gehad, 2020 zeker minstens 2, en alleen deze maand komt vandaag al de 2de technieker (Op 2 weken tijd, en dan ook nog eens zelf de modem omgeruild in de winkel).

 

Voordien hadden we alleen storing met het internet, minstens 1x per jaar werd de modem vervangen.

Ondertussen is al bijna alles vervangen, de modem, de NIU en de digicorder is onlangs omgeruild voor een TV-box, ook is de modem al verplaatst en staat die nu bij de NIU in de plaats van aan de andere kant van het huis.

Gisteren is alles weggevallen, internet en TV, volledig geen signaal meer.

 

Het enige waar ik nog echt kan opkomen van wat het probleem zou kunnen zijn is de dropkabel, want die zit er al best lang en is naar mijn weten nog nooit nagemeten of vervangen, of de verdeelkast van Telenet, maar volgens hun zit er niemand anders met storing in de buurt.

 

Zijn er hier nog andere die een idee hebben waar het aan zou kunnen liggen? (Er komt straks wel een technieker langs, maar ik dacht ik vraag het maar even, misschien hebben andere hier wel een idee waar het aan zou kunnen liggen)

 

Titel gewijzigd door Nick (mod) | Vorige titel: Regelmatig storingen


Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren indien u vraag is beantwoord zodat anderen met hetzelfde probleem makkelijk een oplossing kunnen vinden.

0 Likes
4 reacties
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1574
Champagne, lezer van het jaar! Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

Navraag terugkomende internetproblemen


@CiaranBE  schreef:

Ondertussen is al bijna alles vervangen, de modem, de NIU en de digicorder is onlangs omgeruild voor een TV-box, ook is de modem al verplaatst en staat die nu bij de NIU in de plaats van aan de andere kant van het huis.

 

Het enige waar ik nog echt kan opkomen van wat het probleem zou kunnen zijn is de dropkabel, want die zit er al best lang en is naar mijn weten nog nooit nagemeten of vervangen, of de verdeelkast van Telenet ...


Al 10+ keer een technieker over de vloer gehad, en de dropkabel nog nooit nagemeten/vervangen ???

Minste wat een technieker eens kan doen is alle connectoren vervangen op de dropkabel en nameten?

0 Likes
CiaranBE
Professional Weetjesweter
Berichten: 43
Wat een systeem! Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! WOW, overzichtelijk!

Navraag terugkomende internetproblemen


@flip1953  schreef:

Al 10+ keer een technieker over de vloer gehad, en de dropkabel nog nooit nagemeten/vervangen ???

Minste wat een technieker eens kan doen is alle connectoren vervangen op de dropkabel en nameten?


Tja, tot nu toe nog niet gebeurt zover ik weet.


Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren indien u vraag is beantwoord zodat anderen met hetzelfde probleem makkelijk een oplossing kunnen vinden.

0 Likes
CiaranBE
Professional Weetjesweter
Berichten: 43
Wat een systeem! Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! WOW, overzichtelijk!

Navraag terugkomende internetproblemen

Ik was het vergeten te melden, maar het was inderdaad een kapotte dropkabel, gelukkig was het vlak bij het uiteinde en hebben we er gewoon een nieuwe connector kunnen opzetten en hebben we niet de hele kabel moeten vervangen.


Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren indien u vraag is beantwoord zodat anderen met hetzelfde probleem makkelijk een oplossing kunnen vinden.

Tags (1)
CiaranBE
Professional Weetjesweter
Berichten: 43
Wat een systeem! Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! WOW, overzichtelijk!

Navraag terugkomende internetproblemen

Achja, misschien had ik beter maar niks gezegd...
Sinds derstraks weer zonder internet en TV, een breuk in de dropkabel.
Waarschijnlijk heeft de vorige technieker er te hard aangetrokken waardoor de kabel beschadigd werd en waarna er te veel spanning op de kabel kwam door dat deze nog maar net aan de NIU geraakte en dus als gevolg brak.

Morgen krijgen we dus weer gezelschap van een technieker.


Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren indien u vraag is beantwoord zodat anderen met hetzelfde probleem makkelijk een oplossing kunnen vinden.

Tags (1)
0 Likes