Beantwoorden
majekeli
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Vernieuwde Telenet Webmail? It's your sixth party! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Netgear nighthawk R7000 geen digibox netwerk

ik heb net een D-link DIR-615 vervangen door een Netgear nighthawk R7000, maar nu geeft de digibox bij het vragen voor herbekijken een foutmelding dat er geen netwerk beschikbaar is. Je kan de aansluiting niet verkeerd doen op de router, het is netwerk in vanuit de telenet modem en 4 ports out, waarvan één de telenet is.

0 Likes
5 reacties
Area57
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 583
Applaus voor jezelf! Bye-bye Google, hello Yougle! Volop in the game! En wanneer slaap jij?

Netgear nighthawk R7000 geen digibox netwerk

Telenet digiboxen en digicorders werken niet via een router.

Die DIR-615 is vermoedelijk een draadloze router waarvan  de software door Telenet werd aangepast om als access point te werken en niet als router.

Je kan misschien jouw R7000 ook instellen als draadloos access point ?

0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Netgear nighthawk R7000 geen digibox netwerk

Of stel een lan poort in voor iptv. (Alleen de digicorder mag dan op die specifieke poort aangesloten zijn en niets anders.)

 

http://kb.netgear.com/app/answers/detail/a_id/29911/~/configuring-vlan-iptv-setup-on-your-nighthawk-...

 

Zorg wel dat je altijd de nieuwste firmware hebt bij zo een router als je een oude hebt dan zitten er vaak nog fouten in.

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
majekeli
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Vernieuwde Telenet Webmail? It's your sixth party! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Netgear nighthawk R7000 geen digibox netwerk

bedankt area57, heb ik gedaan en mijn telenet box heeft nu een verbinding. Probleem is dat onze XBOX ONE, waarvoor ik een aantal poorten diende te openenen nu geen verbinding meer heeft.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7778
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Netgear nighthawk R7000 geen digibox netwerk


@majekeli schreef:

bedankt area57, heb ik gedaan en mijn telenet box heeft nu een verbinding. Probleem is dat onze XBOX ONE, waarvoor ik een aantal poorten diende te openenen nu geen verbinding meer heeft.


Als je dit toestel effectief als router gebruikt en niet als AP/switch dan zal je hier ook portforwarding moeten doen. in dit geval naar je XBox.

Dus in dit geval portforwarding vanuit de Home gateway naar deze router en in deze router naar je XBox..

Jammer dat mensen soms mooie dure dingen kopen die ze echt niet nodig hebben en waar ze alleen maar extra moeilijkheden mee hebben. Een beetje correct advies is dan ook wel nuttig bij de verkoop. Maar ja die verkoper ziet dan ook maar enkel de centjes in de meeste gevallen. En het vraagt voor de verkopers in een electronice /PC zaak extra inspanningen om op de hoogte te zijn te blijven over netwerken na een aansluiting, niet alleen, op Telener maar ook van andere providers. En vooral om te luistern naar wat een klant nodig heeft.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Netgear nighthawk R7000 geen digibox netwerk


@majekeli schreef:

bedankt area57, heb ik gedaan en mijn telenet box heeft nu een verbinding. Probleem is dat onze XBOX ONE, waarvoor ik een aantal poorten diende te openenen nu geen verbinding meer heeft.


Even ter verduidelijking

Heb je hem nu als Access Point ingesteld?

Mogelijk moet je dan nog iets aanpassen bv de DHCP uitzetten en NAT ook

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes