42436
netweters
|
18819
gesprekken
|
20317
vragen
|
Sinds de installatie van een extra TV op de slaapkamer (met telenet CI kaartje) is de ontvangst van deze zéér slecht. Eerst dacht ik dat het aan de coax lag. Heb dan de tv langs de netwerkverdeler geplaatst en ,met korte telenet coax kabel, was de ontvangst nog zéér slecht. Vanalles uitgeprobeerd tot....na het wisselen van de coaxaansluiting met deze van de tv in de living, bleek dat de tv in de living totaal geen ontvangst meer had.
Om een lang verhaal kort te maken...de oorzaak lag bij de netwerkverdeler. Heb de stroomkabel van de netwerkverdeler effe uitgetrokken en nadien bleek de ontvangst van beide tv's perfect te zijn.
Hoe moet ik dit zien...is de netwerkverdeler "einde leven" ... of komt het eraan? Kan ik bij telenet een nieuwe (modernere) netwerkverdeler krijgen?
Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?
mvg,
Herman
Opgelost! Ga naar oplossing.
Dat is een onderdeel van de Telenet installatie. Deze wordt door Telenet dus gratis vervangen.
Groeten
Het is er zo eentje met 4 aansluitingen dacht ik. Als die effectief defect is wordt die gratis vervangen door Telenet via een technieker. Je kunt die niet afhalen in een Center. Altijd wel zien dat de kabels goed zijn aangesloten. De buitenmantel (die afschermt) niet het centrale koperdraadje raakt. En eventueel de kabel als die enige lengte heeft (meer dan 15 meter) eventueel op een aansluiting met de vermelding "-x db" aansluiten, meestal heb je er 2 met een verschillende waarde. Op de niet gebruikte uitgangen ook altijd afsluitdopjes schroeven.
Herman comfortinstallatie vragen. Briefje van 10 euro en opgelost
Ik gebruik tussen vesterkers gratis of bij brico
@natte2 schreef:Ik gebruik tussen vesterkers gratis of bij brico
Goed gezien, maar als je inkomende NIU niet goed werkt, niet goed is aangesloten of de uitgangen zijn niet goed aangesloten dan helpt dat geen zier voor de achter komende installatie. Eerst de basis goed en dan pas de rest als het al nodig is.
Ondertussen is er een technieker van Telenet langsgeweest, en heeft de netwerkverdeler vervangen. Het beeld op de tv was heel wat beter. Toch was er meer mis dan enkel de netwerkverdeler. Blijkbaar was er een probleem met de kabelaansluiting aan de electriciteitspaal, namelijk corrosie. De telenet technieker had er een stuk kabel tussenuit gehaald dat we moesten laten zien aan de FLUVIUS-telenet technieker die gisteren zou langskomen. De telenet technieker had een afspraak hiervoor gemaakt met de Fluvius-telenet technieker.
Echtgenote had verlof genomen om aanwezig te zijn als de Fluvius technieker ging langskomen...doch niemand gezien !!
Na telefonisch contact met Telenet (blijkbaar moet je telenet contacteren voor deze Fluvius techniekers) bleek dat ze toch langsgekomen waren...en de kabel vervangen hadden.
Toch heeft het internet op geen enkel ogenblik uitgelegen.
Hoe doen deze mensen dat ?
Alleszins, als ze niks gedaan hebben, zitten we nog steeds met de 'grote' verliezen op de kabel, zoals aangegeven door de Telenet technieker.
Van Fluvius hebben we niks gehoord. Kortom, service van de telenet technieker was top, doch de service van Fluvius was beneden alle peil.
Herman