24752
netweters
|
152352
antwoorden
|
20691
vragen
|
Het is de tweede keer dat ik, na het bekijken van een programma, dat programma wil wissen en de boodschap krijg te lezen "Je kunt deze opname momenteel niet wissen omdat iemand anders ze nu bekijkt", terwijl ik op dat moment alleen thuis was. Klinkt wel raar, wat kan hier de oorzaak van zijn ? Ben ik de enige met dit probleem ?
Hierover wordt niets geschreven door anderen, denk dus dat dit vrij weinig voor komt tenzij Telenet met opzet hier zo vaag over is en blijft.
Ik heb dit in het weekend ook voor gehad, het menu was ook plots heel traag, herhaaldelijk probeerd om de opname te wissen maar steeds opnieuw deze melding. ("Je kunt deze opname momenteel niet wissen omdat iemand anders ze nu bekijkt")
Mijn enige gedacht hierover, Telenet deelt blijkbaar alle digiboxen binnen een zelfde netwerk zodat ze bepaalde opnames niet van hun servers moeten zenden, ontlast dus hun totale netwerk....
Ik zet mijn router volledig uit zodat de digibox geen netwerk meer heeft en ja.... na enkele seconden werd het menu weer normaal en kon ik de opname WEL wissen.
(heb maar 1 digibow in het gezin)
Dit bevestigd mijn gedacht maar stel mij dan wel vragen bij de privacy van onze digiboxen.
Ik ga intussen eens zien om een netwerk-sniffer ertussen te plaatsen en hoop dat Telenet met een "goede" uitleg kan komen !
Ik heb dat sinds enkele dagen ook vaak. Tevens moet ik soms meerdere keren proberen om een opname te stoppen of te wissen. Iemand enig idee ?
@TianyWat de oorzaak is zou ik je niet kunnen zeggen. Meestal kan je daarna wel wissen he? Als hij dat veel doet trek je best even de stroomkabel uit en steek je hem na een paar seconden terug in.
@Ex-Netweter . De opnames staan op de harde schijf van de digicorder en moeten dus niet van een server komen.
Wanneer je enkel de stroomkabel en de hdmi-kabel (tussen de tv en de digicorder) laat insteken zal je merken dat je nog altijd opnames kan kijken. Dus je hebt geen netwerk nodig om opnames te kunnen kijken, dat lukt perfect zonder dat er een coax- of utp-kabel inzit.
Om opnames te delen tussen een digicorder en een digibox heb je wél een netwerkverbinding nodig maar daar ging het hier niet over.
Het kan zijn dat Telenet een aantal dingen uittest en probeert. Dat zou ik je niet kunnen vertellen, dat weten enkel zij maar wat jij denkt houdt geen steek...
Ik heb hier al maanden hetzelfde probleem.
Ik weet intussen dat als de digicorder héél traag reageert dat ik dan de opname niet zal kunnen wissen.
Intussentijd heb ik al een nieuwe digicorder (alle opnames kwijt uiteraard) en een nieuwe witte modem maar het probleem is nog niet opgelost.
Dinsdagnamiddag komt er een nieuwe technieker maar volgens mij gaat die het probleem ook niet vinden.
Nu, volgens mij is het ergens een IP probleem en is er een IP conflict met de digicorder waardoor hij trager reageert. Als ik echter via mijn telenet kijk naar alle ingenomen adressen dan zie ik daar geen dubbele in staan.
Ik heb echter wel nog volgende problemen:
- dochter heeft slechte wifi ontvangst in haar kamer, dus in eerst instantie een wifi repeater gekocht in een gewone winkel. Aangesloten via utp kabel rechtstreeks in de telenet modem maar dan kreeg ik steeds IP conflicten. Heb dan een origineel acces pointje gekocht bij telenet en dat spel aangesloten via utp kabel maar dat ding doet niets. Het lampje brandt wel groen en hij heeft een IP adres maar ik heb vlak bij het acces pointje evenveel blokjes (3) als zonder het acces pointje. Ter vegelijking: hier in de woonkamer op 5 meter afstand van de modem en met 1 muur tussen heb ik nog steeds de volle 5 blokjes).
- printer: oude printer was defect en ik heb een nieuwe gekocht die ook wifi heeft. vaste pc verbonden via usb en dan 4 laptops geïnstalleerd via wifi en alles werkte perfect. Na enkele weken moest de dochter printen voor school en via haar laptop via wifi werkte het gewoon niet meer. Dan maar die van mijn vrouw, andere dochter en de mijne getest, allemaal hetzelfde. Gelijk wat ik doe, ik kan gewoon niet meer printen via wifi. Nochtans zie ik op het schermpje van mijn printer staan dat mijn printer wifi signaal heeft en op hetzelfde netwerk zit als de rest van de woning. Conflictoplossing op de verschillende laptops brengt niets op. Ik ga nu wachten op de technieker van telenet dinsdag en anders kan ik nog eens testen om met 1 laptop de driver volledig te verwijderen en dan opnieuw te installeren maar het lijkt me raar dat die instellingen ineens zomaar verdwijnen 😞
Ik ben wel aan het overwegen om Telenet op te zeggen als ze het probleem niet opgelost krijgen.
@andy666 Zet je je digicorder uit/standby (klok op display) wanneer je hem niet gebruikt of laat je hem altijd aan staan (zendernummer op display)? In het tweede geval gaat de digicorder op den duur erg traag werken.
Naar mijn gevoel heb je al alles uitgeprobeerd. Dus als bovenstaande niet het geval mag je mijn opmerking negeren 🙂
Nog maar eens het voorbeeld van beter alles in eigen beheer nemen :
"modem only" met daarachter switch voor digicorder en router zodat intern netwerk afgescheiden is van "telenet gebeuren",
ik heb geen idee of dat tegenwoordig telenet techniekers de configuratie doen bij iedere installatie met zogenaamde HGW modem, zullen dan specialisten moeten zijn.
Ik vind het heel raar dat telenet verantwoordelijk zou zijn voor intern netwerk.
digicorder is natuurlijk wel hun verantwoordelijkheid.
Digicorder gaat altijd uit als ik hem niet gebruik en na een uur gaat hij zelfs helemaal uit (energie spaarstand)
Heb hem trouwens ook al verschillende malen gereset 🙂
@andy666 schreef:Digicorder gaat altijd uit als ik hem niet gebruik en na een uur gaat hij zelfs helemaal uit (energie spaarstand)
Heb hem trouwens ook al verschillende malen gereset 🙂
Wat ik vermoedde 🙂