Beantwoorden
ObiWanKaTommy
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Goed gevonden! Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Nieuwbouw geen coax/utp getrokken naar living

Dag allen,

 

We hebben een nieuwbouw woning gekocht (2019) van een koppel dat uit elkaar is gegaan.

Ze hebben de stroom zelf gelegd, volgens mij zijn ze "vergeten" de coax te trekken naar de TV.

Voorlopig heb ik een AP gehangen en kijk TV via wifi en de app (wat verbazend goed werkt).

 

Er zijn geen wachtbuizen die ik kan gebruiken om een coax te trekken, welke opties heb ik hier ?

Ik zou toch graag de Telenet Digibox met afstandsbediening willen gebruiken.

 

Hetgeen ik nu wil is dus een coax + cat6 achter de tv krijgen, wat is volgens jullie hier de beste oplossing (zie foto's van de situatie)

 

- aangezien er nog geen plinten zijn, de coax + utp achter een plint ?

- via opbouwplinten aan het plafond ?

- beneden is een vals plafond, proberen via het vals plafond alhoewel dit me moeilijk lijkt ?

 

enige suggesties zijn goed, ik vrees dat de wifi kwaliteit zal achteruit gaan als we binnendeuren gaan plaatsen

 

alvast bedankt !

 

huis_coax_1.jpghuis_coax_2.jpghuis_coax_3.jpghuis_coax_4.jpg

0 Likes
18 reacties
Ex-Netweter
 

Nieuwbouw geen coax/utp getrokken naar living

Dat lijkt meer op (illegaal) cardsharing:

Je ontvangt op die manier het gecodeerd signaal via de satelliet, en via het internet/wifi wordt versleuteling geshared.

Het TV signaal komt in dit geval dus niet via de UTP verbinding maar via de coax, via de UTP wordt de CI+ kaart gedeeld (zodat verschillende gebruikers gebruik kunnen maken van één smart card) ...

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5213
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Nieuwbouw geen coax/utp getrokken naar living


@Ex-Netweter  schreef:

Dat lijkt meer op (illegaal) cardsharing:

Je ontvangt op die manier het gecodeerd signaal via de satelliet, en via het internet/wifi wordt versleuteling geshared.

Het TV signaal komt in dit geval dus niet via de UTP verbinding maar via de coax, via de UTP wordt de CI+ kaart gedeeld (zodat verschillende gebruikers gebruik kunnen maken van één smart card) ...


In welk toestel steekt die CI+ en met welke toestellen wordt gekeken?

0 Likes
ObiWanKaTommy
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Goed gevonden! Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Nieuwbouw geen coax/utp getrokken naar living

*** UPDATE ***

 

Bedankt allen om te antwoorden en feedback te geven.

Ik heb gezien dat er nog redelijk veel ruimte is achter de plinten die er nog niet zijn, ik kan zelfs meerdere kabels erin wegsteken, is dit misschien eigen aan houtskelet ?

Ik ga dus een coax + utp cat6 hierin wegwerken en dan de plintjes ervoor zetten.

 

Maakt het merk van coax / utp cat 6 iets uit of kan het gewoon van de Gamma / Hubo of iets dergelijks ?

 

alvast bedankt

 

oplossing_1.jpgoplossing_2.jpg

igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7784
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Nieuwbouw geen coax/utp getrokken naar living

@ObiWanKaTommy  Ga ergens bij een elektriciteitsgroothandel om zeker goede kwaliteit en gekeurde kabels te hebben.

Inderdaad met een houtskelet achter je gyproc vertrekken ze meestal niet op de grond. Dit om optrekkend vocht van kuisen of iets dergelijks te vermijden, die het hout zou kunnen doen rotten.

Succes in elk geval.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.