Beantwoorden
daffra
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

Nieuwe indeling in huis.

Hey,

 

Ik wil mijn indeling in de living veranderen en daarbij de tv en alles omzetten.

De versterker en modem staan net achter de tv op zijn huidige positie achter een soort valse wand en daar wil ik ze ook laten staan.

Mijn plan is om op die plaats een gat naar de kelder te boren en zo de benodigde kabels naar de nieuwe plaats te brengen. Zoals ik het zie laat ik versterker en modem staan en plaats ik op de nieuwe locatie een switch/router. (die ligt hier na de laatste verhuis stof te vreten) 

Nu is mijn vraag of dat zomaar kan en hoeveel meters ik effectief kan  overbruggen zonder signaalverlies te hebben?

 

Alvast bedankt.

Grtz

 

0 Likes
5 reacties
Petito
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 869
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

Nieuwe indeling in huis.

Als je de juiste bekabeling gebruikt , grijze coax en utp cat5e dan kan je gerust 30m overbruggen , verder kan ook maar dan zal je toch wat verlies lijden op de coax.

  Petito | Ere-Krak
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Nieuwe indeling in huis.

Als we spreken over UTP cat5e is dat +-100m. Dus dat zal geen probleem vormen. Coax blijf je best binnen de 30 meter. Je moet al een aantal omwegen maken om aan 30 meter te geraken.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Vanderweyden
Professional Weetjesweter
Berichten: 30
On a roll... Dat loopt vlotjes. Handje vol! Twee handen vol!

Nieuwe indeling in huis.

Daffra, ik ben een leek wat betreft dit, maar "Sluit je 2 of meer tv’s aan op meer dan 20 meter van je basisopstelling? Kies dan één type hoger dan in de tabel." zal niet voor niets in de kabelbrochure staan van telenet: https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/attachments/kabelbrochure/ ?

 

 

igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Nieuwe indeling in huis.

Vanaf de NIU (versterker) kan je gewoon aansluiten met de standaard coax kabel. Maar nooit doorlussen dat werkt niet voor digitale TV. Van NIU naar TV 1, van NIU naar TV2 enz.. Nooit van NIU naar TV1 en dan naar TV2 met een tussenstekker ofzo.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Petito
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 869
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

Nieuwe indeling in huis.


@Vanderweyden schreef:

Daffra, ik ben een leek wat betreft dit, maar "Sluit je 2 of meer tv’s aan op meer dan 20 meter van je basisopstelling? Kies dan één type hoger dan in de tabel." zal niet voor niets in de kabelbrochure staan van telenet: https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/attachments/kabelbrochure/ ?

 

de tabellen zijn enkel voor de buitenbekabelingen en deze zijn niet geschikt voor binnen

 

 

 


 

  Petito | Ere-Krak
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes