Beantwoorden
Schelfhout
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
All I want for X-mas is YOU Leesclubje starten? It's your fifth party! Primeur!

Onstabiel digitaal signaal

Sinds mijn vorige post is gewist, wellicht omdat hij was gepost in een stilgevallen topic doe ik het hier opnieuw.

 

Ik heb al +- een jaar last van onstabiel internet en TV.

In het begin gebeurde dit zelden maar sinds enkele maanden terug is dit sterk toegenomen tot op het punt dat ik het niet langer kan tolereren en het hier kwijt moet. Het probleem is zo ernstig geworden dat wij niet meer met 2 pc's tegelijk online kunnen zonder dat er verbindingsproblemen ontstaan. Dit gebeurd voornamelijk wanneer we met een spel online gaan. Als men op de andere pc op dat moment iets opzoekt via google, al is het op firefox, internet explorer, chrome of opera... dan crashed de andere uit zijn game met de boodschap "verbinding tot server verloren". Het rare is dat in de games zelf er geen lag waargenomen word, en de ping in het spel uitstekend is. Als er  1 pc aanstaat en je gaat erop een online spel doen en opzoeken tegelijk dan is er geen probleem. Maar vanaf dat je een tweede pc opstart, dan kan de andere niet op zijn game spelen want als de andere een webbrowser opent crashed de gamer kort daarna (zit gewoonlijk enkele seconden tot een minuut tussen). Het gebeurd altijd op dezelfde manier. Sinds kort zijn beide pc's geupgrade in hardware en is er een format gebeurd om windows 10 erop te installeren. Maar het probleem is er nog.

Ook bij mijn tv ondervind ik al een geruime tijd problemen, zo gaat er soms een rood lichtje branden op de digicorder en neemt hij geen bevelen meer aan van de afstandbediening en moet ik even de stroomkabel uittrekken en hem laten rebooten voor hij terug normaal doet, maar dit is al 3x voorgevallen in 3 maanden tijd... ik denk niet dat dit normaal is want dit deed hij vroeger niet. Is het mogelijk dat mijn Digicorder defect is en mijn modem verouderd? Toen men die modem 3 jaar terug kwam installeren was het toen nog voor 50Mbps internet (wat ondertussen 200Mbps geworden is). Ik zit met het Whoppa abonnement. Graag wat hulp want ik bemerk dat er mensen zijn die dit probleem ook hebben bij andere games. Volgens wat ik las hebben zij problemen bij Battlenet games (wat ik raar vind want toen ik heb deze vroeger altijd gedaan zonder problemen), bij mij gaat het dan weer op games van Square enix, maar ook daar had ik vroeger geen problemen mee. Ik speel zo bijvoorbeeld FFXIV al 2 jaar en het is maar sinds een jaar terug dat de problemen begonnen zijn, toevallig rond dezelfde tijd dat mensen problemen beginnen ondervinden zijn met battlenet. Toeval?

Als ik mijn problemen uitleg aan Belgen en Nederlanders in het spel vinden zij mij een rare kerel want niemand van hen lijkt problemen te hebben, maar ik ben de enige Telenet klant...

0 Likes
5 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7774
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Onstabiel digitaal signaal

Ik zou aanraden om en de modem en uw digicorder te vervangen. Ga daarvoor naar een Center, neem beide toestellen mee en je zal onmiddelijk nieuwe krijgen. Eerst de modem installeren, want die heeft ongeveer 20 minuten nodig om tot volle leven te komen en terwijl je wacht je digicorder aansluiten, die heeft ongeveer een klein uur nodig om alle functies actief te maken.

Heb je dan nog dezelfde problemen dan kan je naar de helpdesk bellen om een technieker te vragen.

Want het kan ook uw NIU zijn maar dat is alleen door een technieker te vervangen, maar ook het signaal vanaf straat kan slecht zijn.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Onstabiel digitaal signaal

"Ook bij mijn tv ondervind ik al een geruime tijd problemen, zo gaat er soms een rood lichtje branden op de digicorder en neemt hij geen bevelen meer aan van de afstandbediening en moet ik even de stroomkabel uittrekken en hem laten rebooten voor hij terug normaal doet, maar dit is al 3x voorgevallen in 3 maanden tijd..."

 

Er gaat soms een rood lichtje branden. Welke actie doe je dan op het ogenblik dat dat gebeurt? Of gebeurt het plots vanzelf terwijl je live tv aan het kijken bent?


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Flappy
Professional Weetjesweter
Berichten: 28
De vernieuwde WIGO? Laat de zon in je hart! On a roll... Jij bent af!

Onstabiel digitaal signaal

In principe heb je als klant ook steeds recht op een helemaal mee tournee. Je kan altijd eens naar de technische dienst bellen en zij zullen je zo'n gratis technieker opsturen die heel je Telenet gebeuren in orde komt stellen.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7774
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Onstabiel digitaal signaal

Maar zoals eerder gezegd. Eerst de dingen aanpakken die het makkelijkst aan te pakken zijn. Digicorder omruilen en modem omruilen. Geen oplossing dan verder gaan zinde uw binnenbekabeling, uw versterker (NIU) enz.

Er zijn veel plaatsen waar de problemen kunnen vandaan komen.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Schelfhout
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
All I want for X-mas is YOU Leesclubje starten? It's your fifth party! Primeur!

Onstabiel digitaal signaal

igvfer ik denk niet dat het iets met de kabelaansluiting te maken heeft want de eerste 2 jaar dat ik hier woonde heb ik nooit problemen ondervonden. Het is maar sinds een jaar geleden begonnen. En zelf dan, als ik binnenwandel met mijn hardware, gaan zij dat zomaar gratis vervangen? Moet ik daar geen formulieren voor invullen of een aanvraag voor indienen?

 

Wheng dat is het nu net... het gebeurd vaak wanneer mijn kinderen naar een kinderzender kijken. Eerst dacht ik "misschien drukken ze op een verkeerd knopje", maar dan had mijn vrouw het in de avond ook voor en die weet goed hoe ze met de afstandbediening moet werken. Ik heb het zelf ook al voor gehad. Dus ik weet dat het iets met die digicorder te maken heeft. Eerst dacht ik de afstandbediening... was kort daarna stuk... maar heb die toen vervangen door een nieuwer model en het probleem was er al redelijk snel terug. Dus daar ligt het wellicht niet aan. Op die momenten staan zelf de pc's niet op.

 

Flappy ik heb ooit een technieker over de vloer gehad maar zij begrijpen het probleem vaak niet, en als je weet dat dit van die TV maar +- 1 keer voorvalt om de 30 tot 45 dagen dan gaat het niet plots toevallig gebeuren als zij ter plaatse zijn. Dat van het internet ook, speedtest geeft aan dat alles perfect werkt (is dan ook een test van Telenet), maar het test geen stabiliteit. Als ze er al een jaar naar op zoek zijn en het nog niet gevonden hebben dan kies ik liever voor de mogelijkheid dat mijn modem mogelijk defect of "outdated" is.

0 Likes