Beantwoorden
Talleke
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 1
En we zijn vertrokken!

Overzetten gegevens Digibox op Externe HD

Beste Netweters,

Er is een opname op mijn Digibox (waar ikzelf in meespeel) en zou die willen overzetten op een externe HD of stick om deze aan de familie te laten zien.
Is dit mogelijk, en zo ja, hoe moet ik te werk gaan?

0 Likes
2 reacties
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Overzetten gegevens Digibox op Externe HD

Een videograbber aansluiten en kopiëren.

Bij de goedkope exemplaren is er mogelijk geen software bij. Als er bij is moet je zelf zien of de kwaliteit voldoet. Je zal nooit hd kwaliteit krijgen, want opname is enkel mogelijk via de scart aansluiting. Dit wil zeggen dat de digicorder het opgeslagen signaal omzet naar een analoog PAL signaal en de videograbber gaat dit analoge signaal omzetten naar een digitaal signaal. 

Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Overzetten gegevens Digibox op Externe HD

De enige manier waarop je opnames zou kunnen overzetten volgens mij (let op de voorwaardelijke wijs) is om de digicorder te verbinden met een harde schijf recorder of dvd recorder met een scartkabel, of indien een hdmi-aansluiting aanwezig op die recorder, via een hdmi-kabel. Mogelijk zitten er kopieerbeveiligingen op maar het is de moeite waard om te proberen. Ik denk dat je het meeste kans maakt met een scartkabel maar daar kunnen anderen misschien beter over oordelen.

 

Dus dan speel je de opname af op de digicorder en druk je op record op de recorder. Let wel: als je de opname pauzeert, of in de tvgids ofzo gaat zal dit ook in je opname te zien zijn. Je neemt dus letterlijk op wat er op dat ogenblik via je digicorder in beeld komt.

 

Je moet er ook voor zorgen dat je met die recorder op het juiste extern kanaal gaat staan. Steek je de scart in EXT 1 bijvoorbeeld,  dan moet je ook als bron EXT 1 kiezen.

 

Op een usb-stick of externe harde schijf gaat dit niet lukken.

 

Hopelijk ken je iemand met zo'n hard disc of dvd recorder zodat je dit kan proberen.


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.