Beantwoorden
mike4friends
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Happy New Year! Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

POE Switch (SOHO Gigabit Ethernet Unmanaged) na modem

Hallo,

 

Ik wens 2x POE cameras te monteren en heb enkel een digibox en een PC bedraad te connecteren.

Ik zou mijn huidige switch vervangen door een POE switch zodoende de cameras rechtstreeks te kunnen voeden en toch maar 1 switch te moeten poweren.

Is de Digibox compatibel met POE  zodat ik deze niet zal beschadigen ?

 

De switch die ik op oog heb is een Netgear 5 poorts.

Tags (2)
0 Likes
4 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

POE Switch (SOHO Gigabit Ethernet Unmanaged) na modem

Je kan een switch kopen waarvan maar een deel POE zijn. Maar zelfs op een POE poort kan je een gewoon toestel aansluiten. Een goede POE switch herkent of er stroom nodig is of niet. Dus geen zorgen maken voor je digibox/corder.

Je moet er wel op letten dat de switch de stroom kan leveren voor alle apparaten. Als er daar een zware 24V camera bijzit zou je kunnen in de problemen komen. De totale amperage die de apparaten vragen moet kleiner zijn dan wat de switch kan leveren. Of als je wil de wattage.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Marc-c
Freshman Meerweter
Berichten: 47
On a roll... Tien op tien! Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

POE Switch (SOHO Gigabit Ethernet Unmanaged) na modem

mike4friends  schreef:

 

Ik wens 2x POE cameras te monteren en heb enkel een digibox en een PC bedraad te connecteren.

KNIP

De switch die ik op oog heb is een Netgear 5 poorts.


als je de GS305P bedoelt, dan moet je de modem op de poort 5 steken waar POE niet op werkt . Dan ben je veilig. Let wel op dat het maximale vermogen 15.4 Watt/poort is.

Let ook op de poe standaard van de camera's. POE (802.3af) of POE+ (802.3at) De 5 poort die ik vermeld is de POE variant.

Kijk ook zeker de handleiding op voorhand na zodat je de poe functie kan uitzetten voor je overige apparaten.

Marc-c
Freshman Meerweter
Berichten: 47
On a roll... Tien op tien! Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

POE Switch (SOHO Gigabit Ethernet Unmanaged) na modem


@mike4friends  schreef:

Ik zou mijn huidige switch vervangen door een POE switch.

Een oplossing is ook om een POE powerinjector te kopen voor de twee camera's. google op poe power injector).

 

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

POE Switch (SOHO Gigabit Ethernet Unmanaged) na modem

Je zal een stuk meer betalen voor 2 powerinjectors dan voor een POE switch. Zeker als je van plan bent om er eventueel extra camera's bij te plaatsen. En terug wat meer kabel gedoe.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes