Beantwoorden
wvl1
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
It's your fourth party! It's your third party! It's your second party! De kop is eraf!

Philips Net TV 46PFL9705H/12 draadloos internet

Goede avond,

 

Een echte leek hier. Ik wens internetverbinding te maken met mijn tv-toestel (een Philips TV 46PFL9705H/12). Echter, wanneer ik via Configuratie naar netwerkinstellingen -> netwerktype ga, krijg ik ENKEL de bekabelde optie geopend. De optie 'draadloos' blijft donker en kan ik zelfs niet openen. 

Ik zou graag draadloos verbinding maken met mijn router. Iemand enig idee wat ik juist moet doen om de optie 'draadloos' te verkrijgen?

 

Alvast bedankt.

0 Likes
7 reacties
Puch
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 630
Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019 Waar zijn die handjes?

Philips Net TV 46PFL9705H/12 draadloos internet

Waar jij zoekt is om de instellingen van het netwerk te doen.

Wat volgens de handleiding van de tv moet doen om met Wifi te verbinden is volgende.

 

"Als u de installatie van het draadloze netwerk wilt starten, drukt u op het huisje, selecteert u Configuratie > Verbinding maken met netwerk en drukt u op OK. Volg de instructies op het scherm."

    Puch | Ere-Krak
    If you change yourself, then who are you?
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Philips Net TV 46PFL9705H/12 draadloos internet

Ben je nu verbonden via een kabel? Of steekt er een kabel in? Trek die er dan eens uit. Misschien kan je dan wel de optie WiFi kiezen. Is maar een hersenkronkel maar het kan misschien helpen.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
BertXL
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 1019
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

Philips Net TV 46PFL9705H/12 draadloos internet

Misschien naast de kwestie, maar is er een specifieke reden om het draadloos te doen? 

Meestal is via een kabel sneller...


BertXL | Ere-Krak
When nothing goes right, go left!
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
wvl1
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
It's your fourth party! It's your third party! It's your second party! De kop is eraf!

Philips Net TV 46PFL9705H/12 draadloos internet

Dank voor het snelle antwoord. Daar heb ik echter hetzelfde probleem. Ook daar krijg ik enkel de optie 'bekabeld' en blijft de draadloze optie donker (kan ik niet aanvinken). 
Ik heb nu ook gezien dat er wel degelijk een kabel aangesloten was met de poort 'network' achteraan de tv. Deze uitgetrokken en tv herstart, maar de optie is er nog steeds niet. 

Ik begrijp dat de bekabelde optie sowieso sneller zou zijn, maar weet niet of dit zou lukken. Weet niet of ik een bekabelde internetverbinding heb zo dicht bij de tv. (Dit is waarschijnlijk gesproken als een ubernoob, maar ik ken er echt niets van haha). 

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Philips Net TV 46PFL9705H/12 draadloos internet

Als er daar een kabel aangesloten is op de netwerk poort waar loopt die naartoe? Heb je bijvoorbeeld een netwerkaansluiting op je digibox/corder? Rechtstreeks naar de modem of via Powerlines? Dan kan je daar eventueel gebruik van maken mits het plaatsen van een switchke (gratis af te halen in een Center).

Het lijkt er meer en meer op dat er geen of een defecte WiFi adapter in uw TV zit.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5214
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Philips Net TV 46PFL9705H/12 draadloos internet

Ik zie bij de specificaties dat je toestel beschikt over WiFi, maar geen ondersteuning biedt voor 5GHz. Wellicht is jouw modem/router ingesteld om één enkele netwerknaam te tonen, dezelfde voor zowel 2.4GHz als 5GHz. Via Mijn Telenet kan je het zo instellen dat er 2 aparte netwerknamen zijn. Bijvoorbeeld jouwnetwerknaam en jouwnetwerknaam.5GHz. Veel kans dat je dan wél het draadloze netwerk (2.4GHz) kan zien.

 

Hier staat een en ander uitgelegd:

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/wireless-modem-instellen/


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Puch
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 630
Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019 Waar zijn die handjes?

Philips Net TV 46PFL9705H/12 draadloos internet


@sbschreef:

Ik zie bij de specificaties dat je toestel beschikt over WiFi, maar geen ondersteuning biedt voor 5GHz. Wellicht is jouw modem/router ingesteld om één enkele netwerknaam te tonen, dezelfde voor zowel 2.4GHz als 5GHz. Via Mijn Telenet kan je het zo instellen dat er 2 aparte netwerknamen zijn. Bijvoorbeeld jouwnetwerknaam en jouwnetwerknaam.5GHz. Veel kans dat je dan wél het draadloze netwerk (2.4GHz) kan zien.

 

Hier staat een en ander uitgelegd:

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/wireless-modem-instellen/


Dat maakt volgens mij geen verschil. Toestellen die 5Ghz aan kunnen gaan de 5Ghz nemen ander toestellen nemen dan 2,4Ghz.

Mijn netwerk staat ook ingesteld om 1 SSID weer te geven en heb daar nog nooit problemen me gehad.

    Puch | Ere-Krak
    If you change yourself, then who are you?
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren
0 Likes