Beantwoorden
Loeki
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
O dierbaar België.. Alles op zijn plek! Dat loopt vlotjes. Netjes!

Power Line Module of Wifi Bridge?

Wij hebben 2x digibox verbonden met powerlines via het stopcontact

Regelmatig gebeurt het dat de "powerline" vast loopt en de Digibox dus niet reageert.

Belgacom werkt met "wifi bridge"

Zou dat ook werken met de Digibox van Telenet zo'n "wifi bridge"?

Is dat beter of sneller dan een "powerline"?

 

Indien ja, is een wifi bridge verbonden met utp kabel aan Digibox dan voldoende of moet er bij de binnenkomende modem van Telenet ook nog een soort zender geplaatst worden?

 

Dank alvast voor de reply's en hulp

0 Likes
5 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Power Line Module of Wifi Bridge?

Ik vrees van niet. Ik heb vroeger nog geprobeerd via een bridge. Ik kreeg wel een correct IPadres maar toch werkte het niet.

In theorie pikt de bridge het signaal van de Home Gateaway van Telenet op.

Ik moet wel toegeven dat de nieuwste Telenet Powerlines (PG9072 wifi en PG9073) beter werken dan alle powerlines die ik tot nog toe tegengekomen ben.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
dusbaba
Freshman Veelweter
Berichten: 231
Een bus vol! Warming up? BINGO! De volle 100!

Power Line Module of Wifi Bridge?

@igvfer

Dit kan ik alleen maar bevestigen ! Deze werken inderdaad héél goed, véél beter dan alle vorige versies...

0 Likes
pvandenbulcke
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fifth party!

Power Line Module of Wifi Bridge?

Een bridge en een Powerline zijn 2 verschillende beesten.

maar in princiepe zou het met een bridge ook moeten lukken, ik zie niet in waarom dit niet zou lukken.

 

Een powerline adapter maakt in feite van je electrisch net een soort van switch, van zodra er 1 powerline adapter is aangesloten op het net. Iedere nieuwe aansluiting zorgt ervoor dat toestellen aangesloten op dit net met mekaar kunnen praten en alle toestel bereikbaar via het net en de kabel.

 

Een bridge in het "OSI" model werkt op laag-2 (Data-Link Layer) en is dus volledig protocol (IP) onafhankelijk. Doch een wifi-bridge is een punt tot punt verbinding en is niet hetzelfde als de powerlines.

 

Ik weet niet juist welk materiaal je hebt, maar als je 2 digiboxen hebt dan heb je 2x2 wifi bridges nodig (dus 4 wifi toestelletjes) waarvan ieder koppel op hun eigen kanaal werkt (geen invloed heeft op mekaar). Dit omdat je die bridges een beetje kan vergelijken met een draadloze kabel. Elke kabel heeft 2 uiteinden (Wifi bridge doosjes)

Voor 2 digiboxen te verbinden met powerlines heb je "maar" 3 powerlines nodig (in tegenstelling tot 4 wifi bridges)


Als die toestellen ingesteld zijn als een "echte" bridge dan MOET dat lukken. Maar veelal springt met met die toestellen nogal kwistig om met verkeerde termen.

 

Je moet ook opletten dat de Wifi bridges niets te maken hebben met je eventueel ander intern Wifi netwerk (dus niet dezelfde namen, etc...)

 

Je mag die bridges niet aansluiten op je eigen interne switch of op de LAN poorten van je Wifi router... want dan maak je een bridge naar je intern netwerk... terwijl de digiboxen eigelijk voor de de WAN poort zitten van je Wifi-router.

 

Dit kan je oplossen door bijvoorbeeld een kleine switch te kopen en je telenet modem aan te sluiten op die switch als ook de wan poort van je intern netwerk en/of wifi-router, je powerline voor digiboxes en/of de 2 wifi bridges voor je digiboxen. Geen enkel intern toestel (je eigen PC bvb) zal je aansluiten op die switch..... Je interne PCs sluit je aan op de inbouw switch van bvb je Wifi router.

 

Het simpelste is duidelijk de powerline. Als dit niet zou werken, kan je ook zelf met een Wifi router een 2de intern wifi netwerk maken (voor de digiboxen) onafhankelijk van je normaal Wifi netwerk. Naast die Wifi router heb je dan nog Wifi converter doosjes nodig (die zorgen ervoor dat ieder bekabeld toestel aan een bestaand Wifi netwerk kan aangesloten worden)... Zo heb je, net zoals  in de powerlines, maar 3 toestellen nodig voor 2 digiboxen te verbinden (1 Wifi router en 2 Ethernet-Wifi converters)

 

mogelijkheden zat, de ene wat moeilijker dan de andere afhankelijk van je situatie en je behoeften.

 

 Dus concreet:

 

Ja, echte Wifi bridges MOETEN werken als ze goed zijn aangesloten en ze binnen hun eigen wifi bereik liggen.

 

 

 

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Power Line Module of Wifi Bridge?

Ik heb in elk geval dat al uitgeprobeerd via een bridge. Ik deed dat omdat ik op die manier al netwerkprinters had aangesloten die geen WiFi hadden en dat lukte wel. Ik heb dit geprobeerd, heel lang geleden, met 2 AP's ingesteld om met elkaar te bridgen. Het was mij reeds gelukt om 2 netwerken op die manier aan elkaar te linken. Het lukt in zoverre dat ik wel een juist IP adres bekwam(10.*.*.*) maar de interactiviteit werkte niet. Waarom weet ik niet. Tot het tegendeel is bewezen ga ik er van uit dat dit niet lukt.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Benny3
Freshman Veelweter
Berichten: 183
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! Warming up? BINGO!

Power Line Module of Wifi Bridge?

Wij zitten hier met hetzelfde probleem.

Wifi bridge opgezet, opnamen delen enz werken maar geen interactiviteit.

Kunnen we dit oplossen ?

0 Likes