Beantwoorden
Morry
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
YEAH! CAPSLOCK DAY! Netjes! It's your fourth party! It's your third party!

Powerline zorgt voor noise in speaker audio

Dag Allemaal, 

 

ik heb de powerline met wifi besteld en ze zijn gisteren aangekomen. Uiteraard is de installatie poepsimpel en gebruik ik de tweede powerlinedoos om mijn vaste pc bekabeld op het netwerk te krijgen. 
So far so good, snelheden zijn perfect, absoluut geen klachten. 

 

Behalve dan mijn 5:1 speakerset van logitech plots constant kraakt. Als ik de volume knop helemaal omlaag draai wordt het luider, helemaal omhoog dan wordt het ook luider. Als ik de sweetspot ergens in het midden vind dan kraakt het even niet. 

 

De powerline adapters zitten elk in een eigen wallplug, de desktop is met een stekkerdoos in nog een andere aangesloten. 
De speakers krijgen geen stroom via USB of andere jacks, maar wel via de eigen stroomkabel die naar de subwoofer loopt. 
De speakerset is ook ondertussen al 10 jaar oud, maar heeft nog nooit voor problemen gezorgd. 

Ik heb de powerline adapter al in verschillende stopcontacten gestoken. 
Gecontroleerd of al de kabels van de speakers correct aangesloten zijn. 

Ethernet kabel uitgetrokken. 

 

Het gaat enkel weg als ik de powerline adapter bij de modem uittrek. Maar dan heb ik natuurlijk een ander probleem ... 🙂 

 

Kan het zijn dat de shielding van de speakers niet voldoende is en ze daardoor noise oppikken? 

Zou een nieuwe set het probleem oplossen en waar moet ik zeker naar kijken dan? 

Zijn er andere kost-efficiënte manieren om dit probleem op te lossen? 

 

Thanks!

Tags (3)
0 Likes
1 reactie
Ikikikik
Freshman Beetjesweter
Berichten: 14
YEAH! CAPSLOCK DAY! De 3 wijzen! Hoort wie klopt daar? TV-box / TV-app / telenttv.be

Powerline zorgt voor noise in speaker audio

Is idd een probleem van afscherming van je kabels van de boxen. De pwl stuur een signaal uit op 24Mhz waardoor jij deze interferentie krijgt op je boxen.

0 Likes