Beantwoorden
jandewijn
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Goed gevonden! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Router tp-link TL-wr841N zorgt voor problemen

Ik heb een router tp-link TL-wr841N geïnstalleerd. na deze installatie heb ik problemen met

1. digibox (kabels niet goed werkend)

2. storing op telenet modem (geen televisie, geen telefoon)

3. problemen met netwerk configuratie.

 

Na alle componenten van de configuratie  ge-reset te hebben is er wel internet,  wel digibox, wel telefoon,

maar netwerkconfiguratie is niet op alle 4 pc werkend te krijgen.

 

Facebook werkt correct, maar een spelletje vanuit facebook starten geeft "adres niet te vinden etc..

Äls ik de router aan./uit doe, is dat spelletje plots weer wel te vinden.

Zijn er bruikbare tips / handleidingen of andere ideeen?

Dank vast voor het meedenken.

0 Likes
5 reacties
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Router tp-link TL-wr841N zorgt voor problemen

Werk je met een HGW (Home Gateway; modem/router) of met een modem-only? En hoe heb je alles (modem/router/digibox/PC) verbonden?

 

Dit heeft er misschien niet veel mee te maken, maar met welk Internet abonnement werk je? Ik zie dat die router (via kabel) 10/100Mbps is, dus als je een abo hebt van pakweg 200Mbps of hoger, dan is deze router sowieso niet aan te raden.

 

Verder zou je eens kunnen kijken of je de meest recente firmware hebt:

https://www.tp-link.com/nl-be/download/TL-WR841N.html#Firmware


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Cru
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 469
WOW! De magic number! Even demarreren... Een bus vol!

Router tp-link TL-wr841N zorgt voor problemen

Wat is je opstelling juist?

Modem > router > decoder?

Of zit je decoder via UTP op de modem? Televisie zou je altijd moeten hebben staat hier los van, enkel interactiviteit kan soms problemen geven ,zelfde voor telefoon, vertel eerst eens de opstelling dan kunnen wij verder helpen 🙂 

0 Likes
jandewijn
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Goed gevonden! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Router tp-link TL-wr841N zorgt voor problemen

Lieve mensen!

Bedankt voor al je pogingen om me door de netwerk-warboel heen te helpen.

Jullie moeten weten dat ik nog uit de tijd van paard en wagen kom, wel opgegroeid met "automatisering" zoals dat in die tijd heette, mar wel met een héél ander idee van service-houding van leverancier naar klant.

Problemen kon je vroeger voorleggen aan je leverancier. Tegenwoordig is dat "anders".

Daarom heb in een leverancier gezocht die wél voor zijn klanten zorgt.

Ik heb die tp-link in de prullemand gedeponeerd en een NETGEAR Nighthawk AC1900 router aangeschaft.

De installatie is ongeveer alsvolgt: Koppel alles wat je aan configuratie-eenheden bezit, op een (voor mij) logische plaats. Start alles op en zie: De router vertelt wat er onjuist is, en ook waarom.

Daarna vraagt de router of hij dat zelf voor je in orde mag brengen. Hij stelt enige (zelfs voor mij) begrijpelijke vragen en lost voor mij mijn probleem op.

Kijk! Dat noem ik nu service!

 

Dank voor jullie meedenken, en als een van u allen geïnteresseerd is in die oude tp-link router, laat me dat weten dan kun je die bij mij gratis ophalen.

0 Likes
Petervdq
Professional Weetjesweter
Berichten: 30
π-DAY! Alles op zijn plek! YEAH! CAPSLOCK DAY! Hoort wie klopt daar?

Router tp-link TL-wr841N zorgt voor problemen

Als U met een eigen router werkt(voor draadloos signaal) moet u in ‘Mijn telenet’ de draadloze functie van de Telenet modem uitschakelen,het draadloze signaal van telenethomespot wel laten aan staat.

De internet kabel die naar uw digicorder gaat moet WEL RECHTSTREEKS van de Telenet modem komenOf eventueel een internetkabel naar een switch(een zogenaamde dubbele stekken voor internetkabels)En van daaruit naar de router en eentje naar de digicorder.De kabel mag nooit van uw eigen router vertrekken naar uw digicorder,Dit geeft problemen met de verbinding.

hopelijk bent U hier wat mee.

mvg

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Router tp-link TL-wr841N zorgt voor problemen


@Petervdq  schreef:De kabel mag nooit van uw eigen router vertrekken naar uw digicorder,Dit geeft problemen met de verbinding.

hopelijk bent U hier wat mee.


Zoals ik het heb begrepen is dat nochtans perfect mogelijk, maar dan moet de router wel IPTV ondersteunen. Gebruikers op het forum hebben al verschillende keren bevestigd dat dit geen enkel probleem is.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.