Beantwoorden
RedLightning
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Goed gevonden! Primeur! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Samsung NU7100 (49") connecteert niet meer met wifi

Hallo,

 

Ik kocht ongeveer een jaar geleden 2 televisies van bovenstaand type, één voor de dochter en één voor de zoon.  Sinds een tijdje kunnen ze geen netflix meer kijken omdat beide televisies het thuisnetwerk nog wel kunnen zien, maar niet meer kunnen connecteren.  Ik heb al vanalles geprobeerd om geprobeerd om dit op te lossen maar tevergeefs.

- modem heropsterten

- repeater heropstarten

- televisie(s) heropstarten

- netwerkconfiguratie op TV herinstellen

- alle andere toestellen (iPad, gameconsole) werken nog wél prima op de locaties waar de tv's staan.

- Heb configs thuisnetwerk nagekeken => 2,4GHz, is blijkbaar het enige signaal waar de TV's mee omkunnen.  Heb zelfs al WPS als security protocol getest, maar ook dat is geen succes...

 

Hebben jullie gelijkaardige problemen al ondervonden?  Of hebben jullie alsnog een idee hoe dit draadloos opgelost te krijgen?  (Ik vermijd liever UTP kabel door de kamers)

 

Alvast bedankt.

 

Red.

0 Likes
2 reacties
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5200
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Samsung NU7100 (49") connecteert niet meer met wifi

@RedLightning  Heb je de tv al eens terug naar fabrieksinstellingen gezet?

RedLightning
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Goed gevonden! Primeur! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Samsung NU7100 (49") connecteert niet meer met wifi

Ja, dat heb ik ook al geprobeerd.  Maar het lijkt wel of Murphy hemzelve er zich mee heeft bemoeid...  na de 5 miljardste keer de stekker van de tv te hebben uitgetrokken (na het posten van dit bericht) en opnieuw aan te melden, was mijn verbinding er opeens weer wél.  Logica: 0, oplossing: 1!

 

Toch bedankt om even de tijd te nemen om te reageren op mijn vraag.

 

greetz.