Beantwoorden
keukenrol
Freshman Beetjesweter
En we zijn vertrokken!

Shelly Pro1PM verbindt niet meer na modem upgrade

Hallo iedereen,

gisteren moeten overschakelen naar de F@ST3896LG-TN wifi modem voor de nieuwe TV box, komende van een CH7465LG-TN. In dit netwerk werd enkele jaren geleden ook een powerline geinstalleerd, types Powerline PG9073LG-TN en Wifi Powerline P9072LG-TN. Deze hebben altijd prima gewerkt. Na de modem upgrade bleek de Wi-Fi van de powerline nog wel aan te staan maar je kon er niet mee verbinden. Ik heb toen de powerline een reset gegeven en opnieuw met elkaar laten verbinden. Eerst kwam de telenet-ap-xxxx ssid er door, waarna hij zichzelf configureerde naar de SSID van de modem. De instellingen leken correct overgenomen van de vorige modem.

Echter... nu blijkt dat wanneer ik de Wi-Fi van de powerline uitschakel, mijn shelly pro1pm mooi met de modem verbindt. Daar deze nogal ver verwijderd is heb ik dus vlakbij de powerline staan. Zet ik de powerline aan, dan wil de shelly niet meer verbinden met het netwerk. Ik heb ook een factory reset gedaan op de shelly maar zonder resultaat. Alle instellingen zijn identiek aan de vorige modem, dus hoe kan het dat de shelly niet meer wil verbinden na de modem upgrade? Het lijkt er op dat de combinatie modem + powerlines hier iets vreemds doet.

De shelly is onderhuids een ESP32 die enkel op 2.4 GHz connecteert, heb qua beveiliging in mijn telenet WPA/WPA2 PSK staan, dus ook niets exotisch. Heb geprobeerd om enkel 2.4 GHz aan te zetten maar dat gaf geen verschil.

De netwerktopologie in mijn telenet toont ook niet langer de powerlines, enkel de 360* modem. Het is een ramp om in deze tool aanpassingen te proberen maken.

Bedankt alvast!

Edit: ik zie dat dit topic onder het onderwerp televisie hardware staat, moet natuurlijk onder internet komen te staan

0 reacties