Beantwoorden
poelie11
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 1
En we zijn vertrokken!

Storing digitale TV door straatverlichting

Sinds een week hebben we problemen met digitale TV en internet. 

Telkens omstreeks 22u hebben we storingen op alle zenders (scherm blijft hangen, blokvorming,enz...). Ook de snelheid van internet zakt van 200Mb/s naar 50.

 

Overdag geen enkel probleem en halen we ruim 250Mb/s en hebben we geen enkel probleem met digitale TV.

 

De installatie staat in een stacaravan op het domein van Provincie Oost-Vlaanderen (Puyenbroeck) waar we met een 50-tal gebruikers zitten.

 

Er is reeds een technicus van Telenet langs geweest om de binneninstallatie te testen, en deze was perfect in orde. Hij zag ook niet meteen een probleem in de loggings van het signaal (op zijn laptop).

 

Hij merkte wel op dat het eventueel aan de straatverlichting zou kunnen liggen die aangaat omstreeks datzelfde uur (op het domein). Er zou nog een technicus langskomen om de hoofdaansluiting te testen.

 

Nu in afwachting hiervan zou ik graag hier eens informeren of iemand me meer uitleg kan geven over wat de straatverlichting (op klok of astroklok) zou te maken kunnen hebben met het signaal van Telenet?

0 Likes
1 reactie
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1605
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

Storing digitale TV door straatverlichting


@poelie11  schreef:

Nu in afwachting hiervan zou ik graag hier eens informeren of iemand me meer uitleg kan geven over wat de straatverlichting (op klok of astroklok) zou te maken kunnen hebben met het signaal van Telenet?


Ik heb er niet direct een verklaring voor, maar ik kan mij daar iets bij voorstellen:

  • voor het ophangen van de coax versterkers en Telenet apparatuur wordt veel gebruik gemaakt van de elektriciteitspalen, waar ook de straatverlichting op gemonteerd is.
  • er wordt waarschijnlijk ook stroom genomen van dezelfde palen.

Een kapotte transfo of LED driver kan waarschijnlijk storingen veroorzaken, en als die versterkers (of de coax zelf, of de connectors) niet 100% goed afgeschermd zijn, komt deze HF storing op kabel terecht en verstoort het signaal?