Beantwoorden
Steven-B
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

TV-Tuner + CI+ module + Telenet CI+ kaart

Beste,

 

Ik had graag willen weten hoeveel kanalen tegelijkertijd een CI+ kaart van Telenet kan decoderen?

 

Ik had hier thuis graag in 5 ruimtes digitale televisie ontvangen, en liefst nog simultaan ook.

Hierdoor speel ik met het idee om een "server" die reeds aanwezig is uit te rusten met een TV-kaart die beschikt over 8 tuners.

Hierop wordt een CI+ module aangesloten zodat het CI+kaartje met CAM module geplaatst kan worden.

 

Ik las op de site van de fabrikant dat de mogelijkheid bestaat dat er tot 4 kanalen simultaan gedecodeerd kunnen worden, maar dit dit afhankelijk is van de CAM module en het kaartje ook... vandaar mijn vraag.

 

De TV tuner zou dan via software in huis over de LAN (wired!) streamen naar android boxjes welke op zijn beurt ervoor zorgen dat er TV gekeken kan worden.

 

Ik zou dit op deze manier willen doen omdat ik het niet zie zitten om 5 digicorders in huis te plaatsen vanwege kostprijs maandelijks/jaarlijks...

 

Heeft er hier iemand dergelijke ervaring?

Of mogelijks andere ideeën zijn welkom uiteraard.

 

In huis is overal netwerk en coax aanwezig door de verbouwen die we uitvoeren dus in principe zou er wel overal een digibox/corder geplaatst kunnen worden... maar liever niet (huurprijs etc.) 🙂

0 Likes
6 reacties
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2256
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

TV-Tuner + CI+ module + Telenet CI+ kaart

Met deze module en kaartje kan maar 1 kanaal gedecodeerd worden. Ik heb een tV met dubbele tuner en kan daarmee een kanaal opnemen op een usb disk en naar een ander kanaal kijken als een van deze kanalen niet gecodeerd is. Er zijn maar enkele kanalen niet gecodeerd: een,canvas, ketnet en enkele buitenlandse nieuws zenders.

Met een digicorder kan je enkele kanalen gelijktijdig opnemen. Voor de andere TV's kan je dan digiboxen zetten. Als de digicorder en de digiboxen interactief aangesloten zijn dan kan je met de digiboxen ook naar de opnames op de digicorder kijken.

Opgelet op 1 aansluiting kan of wil  Telenet maar 4 digitale (digicorder, digibox og CI+ kaartje) toestellen activeren.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Steven-B
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

TV-Tuner + CI+ module + Telenet CI+ kaart

Hi Janneke_Dust,

 

Als er maar 1 kanaal gedecodeerd kan worden, heb jij dan een CAM van telenet zelf + kaartje ?

 

Ik las namelijk over MTD (Multi Transponder Decrypting) en dacht dat dit eventueel wel mogelijkheden bood om meerdere kanalen en 1 CI+ kaartje te decoderen, het kan ook een limitatie zijn door Telenet zelf natuurlijk... geen idee van ik ben niet echt thuis in deze markten 🙂

 

Ik ben zeker niet van zin om een 2de aansluiting te voorzien met extra modem en dergelijke dus dat is een no go 🙂

 

Het plan was om 1x TV kaart te installeren met 8 tuners, als ik maar 1 kanaal kan decoderen ben ik hier uiteraard niets mee tenzij ik een CI module heb waar 4 kaartjes in kunnen 😛 de overige niet gecodeerde kanalen die je opnoemt een, canvas, ketnet kijk ik nooit 🙂 anders had dit wel mooi geweest.

 

Verder was ik al aan het kijken naar IPTV oplossingen, helaas heb ik al gemerkt dat de clients niet altijd goed werken met de stream omdat de server de link doorgeeft aan de clients en deze hier niet goed mee overweg kunnen, ik kan altijd kijken naar andere software die me andere mogelijkheden biedt uiteraard 🙂 maar ik denk dat het die richting dan maar zal opgaan.

0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2256
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

TV-Tuner + CI+ module + Telenet CI+ kaart

Ik heb in die TV inderdaad een CI+ cam en kaartje van telenet. Bij telenet kan er in ieder geval maar 1 kanaal gedecodeerd worden. De module met kaartje moet door Telenet geactiveerd worden zodat je vastzit aan max 4 decoders.

 

En Telenet maar reclame maken met "Digitala TV op AL uw schermen"   !!!!

 

 


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Steven-B
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

TV-Tuner + CI+ module + Telenet CI+ kaart

Hoi Janneke_Dust,

 

Was toch nog even verder opzoek gegaan, blijkt veel verschil te zijn met die CI+ CAM modules, er zijn er wel degelijk die met 1 kaartje tot zelfs 8 kanalen kunnen decoderen, of dit effectief ook zal werken weet ik niet...

 

Ik ben nog volop aan het zoeken, maar ik vrees er een beetje voor... ik ga me zo'n dure CI+ CAM ook niet meteen aanschaffen omdat als het dan niet werkt sta ik daar 🙂

 

Uiteraard diegene die ze commercieel verkopen, zullen naar mijn vermoeden dit niet ondersteunen en kunnen inderdaad maar 1 kanaal decoderen.

 

Goed ik kijk even verder hoe ik dit in de praktijk ga brengen zonder hier al te veel mijn broek aan te scheuren 🙂 mocht ik zo'n CI+ CAM met de mogelijkheid tot meerdere kanalen te decoderen kunnen bemachtigen en telenet kaartje dan zal ik opnieuw posten of het werkt of niet.

 

Ik heb zo'n flauw vermoeden dat Telenet het:

 

1) Zelf niet goed weet... tenzij ik iemand uiterst technisch aangelegd kan spreken die ook meer weet over het product.

2) Het mij niet wil vertellen, kan ik goed begrijpen... maar uiteindelijk kom ik er zelf dan toch wel achter (ik hou niet zo van opgeven :))

0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

TV-Tuner + CI+ module + Telenet CI+ kaart


@Janneke_Dust schreef:

Ik heb in die TV inderdaad een CI+ cam en kaartje van telenet. Bij telenet kan er in ieder geval maar 1 kanaal gedecodeerd worden. De module met kaartje moet door Telenet geactiveerd worden zodat je vastzit aan max 4 decoders.

 

En Telenet maar reclame maken met "Digitala TV op AL uw schermen"   !!!!

 

 


@Janneke_Dust  Dat klopt niet helemaal. Je kan bijvoorbeeld 4 decoders (digiboxen en/of digicorders) hebben met daarbij 3 CI+-kaartjes.

Je hebt dan dus 1 digitiale tv waarop 4 decoders in staan en 3x digitale tv met een kaartje. Je kan inderdaad maximaal 4x digitale tv hebben maar decoders kunnen samengezet worden (max. 4 samen op 1 digitale tv-abo) , en een CI+ niet. 
Met de decoders die samen staan kan je dan ook "delen" wanneer ze interactief zijn: je kan opnames, pincode, extra zenders e.d. delen tussen de decoders. Met een CI+ lukt dat delen niet omdat die niet interactief zijn.

Hier zie je hoe telenet uitlegt wat kan als de decoders samen staan:

Met meerdere Digiboxen of Digicorders kan je...
  • zonder meerkost genieten van al je extra pakketten op je 2de, 3de en 4de tv-toestel.
  • opnames van je Digicorder delen met andere Digiboxen of Digicorders op je 2de, 3de en 4de tv-toestel.
  • een film bestellen in de woonkamer en verder kijken in de slaapkamer.
  • je budgetcontrole instellen op 1 Digibox of Digicorder. Je andere Digiboxen of Digicorders nemen dit automatisch over.

Voorwaarde: je Digiboxen en/of Digicorders moeten interactief aangesloten zijn op dezelfde modem.

 





 

 


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

TV-Tuner + CI+ module + Telenet CI+ kaart

@Steven-BHeel interessante piste! Maar wat jij wil doen zal bij Telenet niet gaan lukken vrees ik.
Het is niet omdat dat bestaat dat ze dat bij Telenet ook gaan doen 😉  .  Ik denk niet dat ze zo "dom" zijn dat ze hun kaartje dat laat ondersteunen.

Het kaartje is, zover ik weet, ook gelinkt aan de module in het systeem van telenet. Dus zal het kaartje in een andere module niet werken vrees ik.
Daarbovenop kan bijvoorbeeld niet iedere tv met hun kaartje/module werken. Dit heeft vooral met software te maken. Het is dus ook niet zeker of hun kaartje met hun module zal werken op jouw "server".


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes