Beantwoorden
Idd
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Telenet afstandsbediening en Samsung TV

Hallo

Mijn TV-afstandsbediening van Telenet was stuk, daarom ik haalde een nieuwe.

De defecte Telenet afstandsbediening werkte prima op mijn Samsung Smart-TV van een zestal jaren oud (UE46F8000SL - UE46F8000).

De nieuwe Telenet afstandsbediening werkt ook, alleen de TV uitschakelen lukt niet met het toestelletje. Met de voorganger kon ik zelfs TV en Digicorder gelijktijdig uitschakelen?

Bij het programmeren van de afstandsbediening gaf ik als merkcode voor Samsung 1222 in. Ligt het aan die code of is er een ander probleem?

Benieuwd naar jullie reacties.

Tags (1)
0 Likes
2 reacties
Geert-1969
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
Topicvreter! Topicwurm! π-DAY! Dag van de Chocolade

Telenet afstandsbediening en Samsung TV

Merk:         SAMSUNG    

Merkcode: 436

 

Je Telenet-afstandsbediening instellen voor je tv kan op twee manieren:

 
Via merkcode (aangeraden)
  • Zet je tv aan
  • Zoek de merkcode die bij je tv hoort. Voor je grijze afstandsbediening, is er een andere code dan voor de zwarte
  • Hou de Mode-toets ingedrukt tot het rode lichtje 2x knippert
  • Geef onmiddellijk code 0003 (zwarte afstandsbediening) of 003  (grijze afstandsbediening) in ⇒ rode lichtje knippert x2
  • Geef de merkcode in ⇒ rode lichtje knippert x2
  • Richt de afstandsbediening op je tv en hou de Aan- en Stand-bytoets ingedrukt tot de tv uitschakelt (in Stand-by). Dit kan tot 3 minuten duren. Zolang de tv niet uitschakelt, zoekt de afstandsbediening een correcte code.
  • Druk onmiddellijk op OK zodra de tv uitschakelt ⇒ rode lichtje knippert x2
  • Zet je tv aan met de Aan- en Stand-bytoets
  • Probeer of je afstandsbediening werkt voor je tv (herhaal anders bovenstaande stappen)
  • Druk op de Mode-toets om je decoder weer te bedienen
BELANGRIJK
  • Als je te lang wacht om code (0)003 of de OK-toets in te drukken, stopt het zoekproces en moet je helemaal opnieuw beginnen.
  • Bij sommige tv’s moet je meermaals proberen met dezelfde merkcode. De afstandsbediening zoekt dan in de volgende 'lijst' voor dat merk.
Idd
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Telenet afstandsbediening en Samsung TV

Beste

Dank voor je antwoord.

Uiteraard heb ik de procedure(s), zoals beschreven op de Telenet-site, meermaals doorlopen. Ik heb ook, tegen beter weten in, de twee codes getest die Telenet opgeeft voor Samsung. Ik heb de oude codes zelfs meermaals verwijderd. De door u opgegeven procedure en méér ken ik intussen uit het hoofd. Evenwel, nooit bevredigend resultaat.

Volgens de klantendienst van Telenet zouden er allerhande ezelsbruggetjes bestaan, zoals andere nummers, die zij evenwel niet kennen... Daarom neem ik mijn toevlucht tot deze site.

En nog dit, met één van de Samsung-codes (1222) werkt de afstandsbediening wél op een LG- TV!?

0 Likes