Beantwoorden
Lord_Gigabyte
Experienced Beetjesweter
It's your fifth party! Primeur! It's your fourth party! It's your third party!

Telenet modem naar eigen router 'vervangen'

Hallo,

ik had graag mijn telenet router in bridge modus gezet o m zodoende mijn eigen router te gebruiken. Ik vind evenwel nergens een instelling om de telenet router in bridged modus te plaatsen. (Enkel een DMZ).

Welke instelling moet ik aanpassen om géén dubbele NAT te hebben?

19 reacties
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Tag away, my dear! TAGGING MASTER! Professional organizer! Krak 2017

@Ex-Netweter

Om ervoor te zorgen dat je digicorder (en digibox?) met het Internet/Telenet verbonden blijven zal je een switch moeten plaatsen tussen modem-only en router. Digicorder/digibox verbind je dan rechtstreeks met die router switch.

Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
igvfer
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Topic held(in)! Een echt antwoordkanon jij!

@sb schreef:

@Ex-Netweter

Om ervoor te zorgen dat je digicorder (en digibox?) met het Internet/Telenet verbonden blijven zal je een switch moeten plaatsen tussen modem-only en router. Digicorder/digibox verbind je dan rechtstreeks met die router.

Ik denk dat je dan bedoelt dat de digibox/corder op de switch moeten aangesloten worden, tenzij dat die router voorziet in de mogelijkheid om 1 poort voor DTV te voorzien.

Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Tag away, my dear! TAGGING MASTER! Professional organizer! Krak 2017

@igvfer schreef:

Ik denk dat je dan bedoelt dat de digibox/corder op de switch moeten aangesloten worden, tenzij dat die router voorziet in de mogelijkheid om 1 poort voor DTV te voorzien.

Je hebt gelijk; ik heb het aangepast. (Met een smartphone werken valt niet altijd even goed mee! ;-o )

Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
igvfer
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Topic held(in)! Een echt antwoordkanon jij!

@sbIk had zo het vermoeden dat je het goed bedoelde maar verkeerd had geschreven. Je bent geen tenslotte bleutje meer Smiley LOL

Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
BertXL
Professional Bijna Allesweter
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

@sb schreef:

@igvfer schreef:

Je hebt gelijk; ik heb het aangepast. (Met een smartphone werken valt niet altijd even goed mee! ;-o )

Het kan ook met enkel een router (dus zonder switch ertussen), maar dan wel een router die IPTV ondersteunt, zodat je een poort kan 'loskoppelen' van je eigen LAN. Die poort is dan exclusief voor je digicorder, en krijgt geen IP adres van jouw router.

BertXL | Ere-Krak
When nothing goes right, go left!
0 Likes