Versterker voor coaxsignaal nodig
Ik had thuis nog 2 kleine TV's die analoog aangesloten waren. Voor een zeer oude TV heb ik een ander toestel gekocht, want hierop was het totaal onmogelijk om een digitaal signaal te ontvangen. Met het andere, een stuk recenter, had ik geen probleem en kon ik rechtstreeks dat signaal verwerken.
Door de DVB-C ondersteuning (of iets dergelijks zeker ?), ik ben er echt niet in thuis.
Dus technisch geen probleem meer voor deze 2 toestellen, ik kan opnieuw programma's bekijken, maar vermits de aansluiting hier dus niet via een digicorder (of CI+) loopt, maar rechtstreeks via 2 aparte coax kabels, vroeg ik me af of het zin zou hebben om hiervoor een coax-versterker (in praktijk denk ik dan aan een versterker met dubbele uitgang) te kopen. Niet dat het beeld nu slecht is hoor, maar misschien kan het toch beter, en vermits dit een eenmalige kost is van pakweg 50€ (in zoverre ik kan zien toch...) heb ik dat er wel voor over. Maar mogelijk heeft het totaal geen zin dat ik dat doe.
En ja, 50€ gewoon weggooien is ook nogal stom.
Ik twijfel eigenlijk omdat de digicorder zelf ook een ingebouwde versterker heeft, en bij de andere (rechtstreekse) coax-connecties is deze niet aanwezig, want die passeren natuurlijk niet langs die digicorder.
En indien het zin heeft : kan iemand me dan een bepaald type versterker aanbevelen ?
Bij voorbaat hartelijk dank voor uw antwoord.
Andre
Opgelost! Ga naar oplossing.
- Labels:
-
analoge tv