Beantwoorden
bartu
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

afstandbediening code wijzigen

Mijn 2 digiboxen van 2 verschillende tv's staan in dezelfde kast en worden met ir extenders bedient. Nu zijn blijkbaar beide afstandbedieningen identiek van signaal want als ik bij de 1ne tv de digibox bedien dan gaat de andere digibox mee.  Is het mogelijk dit te wijzigen of wat is een mogelijke oplossing. 2 aparte ir kits is alvast geen oplossing want een dvd speler is gemeenschappelijk .

0 Likes
2 reacties
Sandor
Experienced Meerweter
Berichten: 82
De vernieuwde WIGO? Smile! Topicwurm! My smart Valentine

afstandbediening code wijzigen

Heeft er iemand een gelijkaardige ervaring gehad en dit kunnen oplossen? Laat het dan zeker weten aan@bartu 😉

Sander

Do it with passion or not at all.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Zandrex
Experienced Weetjesweter
Berichten: 17
O dierbaar België.. Alles op zijn plek! Jij bent af! Twee handen vol!

afstandbediening code wijzigen

Hey,

Ik ben momenteel bezig met IR codes met behulp van een arduino. Mijn grootouders zijn redelijk oud en kunnen niet fatsoenlijk werken met de tv. Daarom bouw ik een éénvoudig tv kasje. Hierbij moeten ze niet letten op wat ze besturen (tv of digirecorder). Dit is voor oudere mensen zeer ingewikkeld heb ik ervaren (niet alleen bij mijn grootouders). 

 

Maar oke, ik begrijp het verhaal rond je probleem niet zo goed. Je hebt twee tv's  met twee digirecorders,  deze tv's worden wel met 1 dvdspeler aangesloten? Indien ik ergens verkeerd zit laat maar weten.

 

Mijn oplossing:

Bij de dvdspeler zal toch wel een appart kasje zitten om alleen de dvdspeler te besturen? Dit is dan geen probleem om deze dvdspeler te besturen.

 

En de digirecorders weet ik niks beter dan een premitive oplossing, neem twee schoendozen. Maak de binnenwanden vol zilverpapier en zet in iedere doos een digirecorder. Plaats deze zodanig dat de openingen van elkaar afstaan. Zo kun je ze appart besturen want het zilverpapier zal de signalen wel afweren. Helaas mogen we niet aan een digirecorder knutselen, want dan wordt telenet vervelend. 

 

Laat maar weten of het werkt.

 

Groeten,

Nico Claes

0 Likes