24764
netweters
|
152523
antwoorden
|
20715
vragen
|
Dag iedereen,
Ik heb onlangs een CI+ module gekocht en geinstalleerd hoe het moet via telenet guide voor philips tv's.
Maar ik krijg nog steeds na 2u of meer het Common Interface scherm dat je 30 min moet wachten.
Ik heb tv eens insgesteld met fabriekinstellingen maar nog steeds niets.
en ja heb geinstalleerd zonder ci+module kaart.
Alvast bedankt.
Mvg,
Jorden
Volgens de website van Telenet zou het moeten werken.
https://www2.telenet.be/nl/tv-met-een-kaartje/
Dat wist je waarschijnlijk al, maar als je een probleem hebt, dan moet je beginnen met uitsluiten. Aan je TV (hardware) ligt het dus normaal niet.
Kunnen we gaan kijken welke softwareversie (firmware) geïnstalleerd is. Dat moet minstens v0.4.12.2 zijn. Voor de meest recente softwareversie moeten we naar de homepage van jouw toestel.
Klik op Ondersteuning
De meest recente softwareversie is 000.001.014.031. Via Installatie-instructies vind je een uitleg over hoe je te werk moet gaan. In de handleiding (26. Software) staat ook een uitleg.
Controleren welke versie geïnstalleerd is:
Nu, ik ben zelf een fan van Philips en ik heb onlangs mijn oudere Philips TV ingeruild voor een Smart TV van Philips (om een externe hdd aan te hangen om zo programma's te pauzeren en op te nemen, via CI+) waarmee ik ook problemen had om de digitale kanalen in te stellen. Tot mijn grote schaamte ben ik er toen achter gekomen dat ik enkel op analoge zenders had gezocht en niet naar de digitale. Ik heb het vermoeden dat dit bij jou ook het geval is. Je merkt dit als er bij het zoeken maar een dertigtal zenders gevonden wordt. Als je zoekt op digitaal, dan worden een heel pak meer zenders gevonden.
Ik zou dit even nakijken vóór je begint met die firmware. Haal het CI+ kaartje er weer uit en zorg dan dat je zeker naar digitale zenders zoekt.
Na de installatie stop je het kaartje er terug in. Het klopt dat je soms even moet wachten totdat de zenders zichtbaar zijn. In mijn geval was dat maximum 15 minuten. MAAR normaal gezien zijn zenders zoals één HD en Canvas HD onmiddellijk zichtbaar. Volgens mij is dit omdat het openbare zenders betreft en die moeten voor iedereen (ongecodeerd) bereikbaar zijn.
Lukt het je nog niet met deze uitleg, dan moet je eens proberen op het Twitter kanaal van Philips: @PhilipsCare_BE
Daar krijg je redelijk snel reactie.
Elders is blijkbaar ook een discussie over het al dan niet geïnstalleerd krijgen van het CI+ kaartje.
CI+ module wordt niet herkend, Gecodeerde zenders
https://community.telenet.be/t5/Kijken/CI-module-wordt-niet-herkend-Gecodeerde-zenders/td-p/3686
Ik vind daar 2 oplossingen:
1. TV uitschakelen, kaartje eruit nemen, opnieuw opstarten na 15 minuten
2. Een telefoontje naar de helpdesk van Telenet