Beantwoorden
Vanhee
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Netjes! Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

beeld staat stil bij live tv kijken & opnames

Regelmatig maar niet altijd blijft het beeld happeren bij het kijken naar de televisie. Meestal op de zender één.

Zowel bij het live kijken als  bij opnames. Ik heb vooral de indruk bij HD-uitzendingen dat we dan het meeste problemen hebben. Volgens telenet hebben we geen slecht signaal. We hebben sinds een jaar een nieuwe digicorder maar probleem is hiermee ook niet verholpen.

We wonen in een recente verkaveling en onze snelheid van internet is uitstekend (eigenlijk sneller dan waarvoor we betalen).

Bepaalde dagen geen problemen andere dagen continue blijft het beeld stilstaan en dit werkt serieus op mijn zenuwen!

Iemand een idee wat de orrzaak zou kunnen zijn?

0 Likes
2 reacties
Ex-Netweter
 

beeld staat stil bij live tv kijken & opnames

Gebruik je powelines of is de digicorder met een netwerkkabel rechtstreeks verbonden met de Telenet router. Als je powerlines gebruikt kan het zijn dat ze niet op dezelfde phase van het electriciteitsnet zijn aangesloten. Kan ook liggen aan de kwaliteit van de kabels, bijvoorbeeld de usb kabel die van het Telenet modem naar de 1ste powerline loopt. Geef eerst even aan hoe een en ander aangesloten is.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7764
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

beeld staat stil bij live tv kijken & opnames

Dit heeft totaal niets met powerlines te maken. Beeld komt via de coax en niet via powerlines enkel als je op die manier wilt opnames bekijken, die op je digicorder staan,  via je digibox. Zonder powerlines wel beeld en geen interactiviteit, zonder coax geen beeld, maar je kan wel eventuele opnames bekijken.

Ik denk eerder in de richting van een te krachtig signaal maar dat moet een Telenettechnieker ter plaatste uitmeten. Heb je dit probleem ook op Canvas? En op Ketnet (zender 12 of 13)?

Maar je hebt het ook als je naar opnames kijkt ,van EEN / Canvas alleen of ook opnames van andere zenders?

Dan denk ik toch eerder aan een slecht werkende tuner in uw digicorder.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes