24750
netweters
|
152318
antwoorden
|
20691
vragen
|
Zijn deze waarden goed of kan het beter en zou dit dan nog een beter beeld geven ?
Digicorder :
S/N ratio 41,5
BER 0,0
Signaalkwaliteit 100%
Signaalsterkte 2,2 dBmV
Foutieve pakketen 238
En de helderheid/zuiverheid van het beeld waar ligt dat dan aan ?
Waardes zijn inderdaad goed.
- S/N moet boven 30 zijn
- BER van 0,0 is heel goed (= aantal gemixte pakketten tov totaal aantal pakketten = moet lager dan 1 E-04, dit wil zeggen: kleiner dan 0,0001 of anders uitgedrukt: minder dan 1 pakket op 10.000 mag foutief zijn )
- signaalkwaliteit: 100% dus kan niet beter
- signaalsterkte moet ongeveer tussen -13 en +15 liggen dus ook OK bij jou
- foutieve pakketten is ideaal 0
Foutieve pakketten wil ik wel nuanceren. Het zou 0 moeten zijn maar 238 is niet zo slecht. Mensen die ik echt storingen hebben zien dat oplopen tot duizenden, tienduizenden, ....
Heb je ooit last van blokjes of haperingen in het beeld?
Herlderheid heeft op zich niets te maken met de signaalwaarden.
Ik heb geen blokjes in beeld maar wanneer ik aan de kabel kom die in de muur zit wel.Door gisteren op die plaats met de kabel te draaien is er een stukje afgebroken van in de wandcontactdoos dus die ga ik vervangen.
Maar de reden van deze vraag is de volgende.
We hebben een half jaar geleden een nieuwe OLED tv gekocht(LG 55EG910V). We vonden dat het beeld dat we in HD bekeken eigenlijk niet perfect was. Nu hebben we enkele weken geleden nog een nieuwe tv gekocht voor in de keuken(Philips 32PFK5300) die ook aangesloten is op een digibox en dat beeld lijkt scherper en beter te zijn.
Hoe kan dat nu toch ?
Kleine update :
Net de muurconnector vervangen.
Daarstraks bleef BER steeds op 0,0 staan, nu verspringt deze constant :
0,0 naar 3,45E-8
0,0 naar 1,72E-8
0,0 naar 6,89E-8
Is dit nog ok ?