Beantwoorden
Magmabulle
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Alles op zijn plek! Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

bubbel in dropkabel lachertje van telenet ?

Sinds 2 dagen geleden duiken mijn eerdere problemen nogmaals op 🙂 haperingen in beeld en de ping die tegen de 150 slaagt voor nog geen second lang maar toch hoog genoeg om je van jou spel te kicken...

 

begin dit jaar zijn die storingen begonnen 

afspraak 1 -> telenet medewerker verangt een kabeltje aan de modem

afspraak 2 -> er zit een bubbeltje in de dropkabel maar heb momenteel het kabeltje aan de modem vervangen want je had maar verbinding via 2 kanalen en nu via 5 (als ik het mij goed kan herinneren) ook zit er een bubbel in de dropkabel deze moet vervangen worden maar het zal in ieder geval wel al wat beter moeten zijn (en dat was het ook voor een tijdje)

 

tijdje later problemen doken weer fel op.. 

afspraak 3 -> ging niet door doormiddels eerste lockdown

 

juni 2020 plotseling GEEN problemen meer gehad tot eergisteren !  

 

3 dagen geleden krijgt mijn neeft enkele storingen (regie geel) (neef heeft geen last meer gehad)

2 dagen geleden krijg ik problemen en zegt telenet dat er  werken in de regio zijn..(mijn problemen blijven aanwezig) heb echt geen zin om opnieuw maanden aan een stuk storingen te krijgen..

 

dan vraag ik mij af.. plotseling zit die  bubbel terug in mijn dropkabel nadat telenet hier in de buurt begint te werken ?... als er dan een bubbeltje in de kabel zit waarom heb ik geen internet problemen gehad tussen de periode juni / november ?...was dit bubbeltje in de kabel eventjes de weg kwijt of is telenet gewoon iets aan het verzinnen zodat ik die 85€ kan betalen voor die dropkabel te laten vervangen....

 

- waarom dan geen problemen meer gehad tussen juni / november ? als er een bubbel in de kabel zit zou toch een aanhoudend probleem moeten zijn ? en dat was het niet... zou ik dit bubbeltjes verhaal moeten geloven of niet ? 

0 Likes
5 reacties
Cru
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 469
WOW! De magic number! Even demarreren... Een bus vol!

bubbel in dropkabel lachertje van telenet ?

the question is wat is de bubbel in dropkabel? 😛 

 

die 2 kanalen en na acties 5 kanalen is puur omdat er voordien signaalproblemen waren door bvb bekabeling en is opgelost = 5 kanalen (us verkeer)

 

die bubbel > gemeten met meettoestel en zag hij een bubbel op het scherm? 

0 Likes
Magmabulle
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Alles op zijn plek! Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

bubbel in dropkabel lachertje van telenet ?

Heb geen flauw idee wat hij bedoelt met bubbel in de kabel 

ik veronderstel dan dat het daardoor is dat we veel problemen hebben maar vandaag heb ik er dan helemaal geen last van

-> bubbeltje is weer gaan lopen? ..  dit kun je toch niet echt serieus noemen 😛 

terwijl ik gisterenavond weer constant tegen 150ms (vlieg je alle kanten op in de game)  zelfs boven 5000ms(disconnected from the game)

 

toen de technieker hier was had hij wel een laptopje bij voor het signaal te meten en die vertelde mij van een bubbeltje in de kabel en dat zei de eerdere technieker ook zonder meer info 🙂 enkel dat ze aanraden de dropkabel te vervangen voor 85€ + bijkomende 25€ per half uur.... terwijl er eigelijk niets aan de hand is...enkel als telenet in de buurt werkt (maar is het wel waar) want dat is wat ze altijd zeggen als je er naar belt  

0 Likes
Cru
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 469
WOW! De magic number! Even demarreren... Een bus vol!

bubbel in dropkabel lachertje van telenet ?

ja die werken kan wel invloed geven op snelheid & ping 

> mag natuurlijk niet te lang duren 🙂

 

welja signaal lezen we uit via laptop, wil je echt een drop uitmeten dan is dit via een meettoestel die aan de drop gekoppeld wordt

 

drop = eigendom klant

leg je zelf een nieuwe dan kan je een gratis afspraak maken voor aansluiting = win/win voor telenet (kwalitatief beter voor het netwerk, minder verstoring als er issies zijn met drop)

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

bubbel in dropkabel lachertje van telenet ?


@Cru  schreef:

j...

drop = eigendom klant

...


Hoe absoluut is dat? Ik herinner me nog de tijd toen er in sommige gemeenten twee kabelmaatschappijen actief waren, zoals TVD en Telenet. In een appartementsgebouw waar TVD aangesloten was, mocht Telenet de bestaande kabel niet gebruiken (het individueel gedeelte van na de verdeeldoos in de kelder tot het betrokken abonnement omdat die kabel eigendom was van TVD en ook omgekeerd. 

0 Likes
krism23
Professional Beetjesweter
Berichten: 12
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

bubbel in dropkabel lachertje van telenet ?

Ik ervaar hetzelgde problemen, dagen zonder problemen maar veel dagen met echt ontstabiel internet.

Ik heb fibernet business met speedboost, dus theoretisch zou ik 1000/50Mbps moeten kunnen halen, maar de dagen dat het instabiel is (kan ik zien op mijn eigen router die elk 30min een ping doet en netjes in een grafiek zet) haal ik 150/5Mbps.

Dit is al meer dan een maand zo. 2x technieker langsgeweest die alles uitgemeten hebben ook de drop kabel ==> geen probleem, ook niet binnenshuis. Het probleem kwam door werken in de regio.

 

Vandaag terug dikke miserie, nog maar eens gebeld en in het dossier konden ze zien dat het probleem nog steeds niet opgelost was en dat nu zelfs ergens aan het kijken waren hier 15km vandaan.

Ik vroeg dan om evt. met op een andere switch te zetten, of zelfs fiber, maar dat zou pas ten vroegste 02/2021 kunnen ... 

Dus ik betaal nu héél veel voor hééééél weinig snelheid ... En nergens, maar dan ook nergens kan je hogerop gaan om te klagen want mijn job heeft echt wel stabiel internet nodig, zeker nu met de lockdown.

0 Likes