24761
netweters
|
152512
antwoorden
|
20714
vragen
|
Een tijdje geleden heb ik mijn chromecast (oud model) nog kunnen gebruiken op mijn APN, maar deze werkt sedert enkele dagen niet meer.
Er is nochtans niets veranderd aan mijn instellingen van mijn AP.
Heb nu een Factory reset gedaan van mijn chromecast en nu gaat het totaal niet meer.
Ik krijg de foutmedling dat mijn chromecast niet kan cummuniceren met mijn APN. Hij wordt wel gevonden door mijn laptop?!?
Er wordt mij gevraagd om te controleren dat de AP-isolatie mode uitgeschakeld moet zijn.
Zou het kunnen dat dit het probleem is? Iemand die mij kan verder helpen?
update : Wat ik tot nu toe al gedaan heb : Op mijn APN heb ik de naam gewijzigd van de 2.5 Ghz en de 5 Ghz, zodat ik nu effectief zie op welk netwerk mijn chromecast en laptop aangesloten is.
Beide zijn verbonden met de 2.4Ghz. Helaas kan Chromecast nog steeds geen verbinding maken...
Zie je de beide netwerken in de instellingen van je Chromecast? Ben je wel zeker dat je toevallig niet ook het paswoord hebt veranderd? Eventueel de Chromecast eens resetten naar fabrieksinstellingen.
Signaal is zeker niet te zwak, want alles staat op enkele meter van elkaar.
Ik zie enkel de 2.5 Ghz netwerk en dat is ook het netwerk waarmee ik mijn laptop mee verbind.
Wachtwoord is zeker niet veranderd.
Chromecast ook al terug naar fabrieksinstellingen gebracht.
Allemaal dus al geprobeerd.
Met APN bedoel ik de AccessPoint Netgear, om het signaal van mijn modem te versterken.
Dat was idd een mogelijkheid die ik moest proberen, maar die heb ik nog niet terug gevonden op de netgear.
@Arthur2 schreef:
@steven1977 zorg dat AP isolatie uit staat. Dat kan je instellen op de Access point
zie eerste post!
@steven1977 schreef:
Ik krijg de foutmelding dat mijn chromecast niet kan communiceren met mijn APN. Hij wordt wel gevonden door mijn laptop?!?
Er wordt mij gevraagd om te controleren dat de AP-isolatie mode uitgeschakeld moet zijn.
Zou het kunnen dat dit het probleem is? Iemand die mij kan verder helpen?