Beantwoorden
Ex-Netweter

geluid via hdmi en analoog

Weet er iemand uit ervaring of je met de digicorder zowel via hdmi het geluid kunt overzenden naar de recievers als via de analoge weg (de rode en witte fiche achteraan).

Ik zit namelijk met volgende situatie.
Ik heb een reciever 7.1 en gebruik deze als 5.1 in de living en 2.0 in de keuken. Het signaal dat naar de keuken gaat mag niet digitaal zijn, dus bv niet afkomstig van een hdmi input. Enkel analoge fiche worden doorgezonden naar de keuken. Dus ik zou eventueel wel analoog naar de keuken kunnen gaan om bepaalde muziekkanalen te beluisteren.

Nu voor ik kabels begin te kopen, vroeg ik me dus af of dit ging of niet.

vele dank.

0 Likes
2 reacties
igvfer
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Topic held(in)! Een echt antwoordkanon jij!

Voor zover het mogelijk is moet je wel rekening houden dat je maar 1 zender kunt doorgeven. Dus niet naar bijvoorbeeld VRT kijken op je TV in de living en een radiozender afspelen in je keuken. Maar ik meen wel dat je gelijktijdig het analoge geluidssignaal en de HDMI kunt doorsturen. Er zijn er tenslotte nog die de TV verbinden met HDMI en de analoge uitgang gebruiken naar een versterker. Alleen moet je oppassen voor synchronisatieverschillen.

Je zou best investeren in een extra digibox voor je keuken zodat je daar kan doen wat je wil en de digicorder in je living gebruiken voor wat je daar wilt doen.

En de digiboxen zijn vrij klein geworden.

Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ex-Netweter

Ik heb het getest en het is gelukt ondertussen.

Investeren in een extra digibox zou een beetje zotte kosten zijn. Het is namelijk zo dat mijn vrouw zich niet al te veel aantrekt welke muziek er speelt, en of er zelfs muziek speelt. Dus stel dat zij in de keuken iets aan het doen is terwijl ik tv kijk, zou ze tevreden zijn met laat ons zeggen mnm(*) welke via de coax op de reciever komt.

Kwestie syncronisatie maakt het hier niet uit. Wij hebben nog een huis met muren binnen dus wij hebben nog apparte ruimtes in huis (godzijdank 😉 )

Het is een mooi alternatief voor Spotify, voor mensen welke gewoon een type muziek willen en niet perse, die of die groep.

0 Likes