Beantwoorden
kevinmackay007
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

hoe infraroodsignaal digibox verlengen?

Kan er iemand mij adviseren hoe je tegenwoordig (en eenvoudigste) het infraroodsignaal van een digibox verlengt? Ik heb mijn digibox achter mijn TV in een nis in de muur verwerkt, maar de TV blokkeert het infraroodsignaal tussen de afstandsbediening en de digibox...uiteraard indien mogelijk een oplossing zonder zichtbare ontvanger onder de TV zelf. Ik heb dit enkel nodig voor de digibox, niet voor andere toestellen.

0 Likes
10 reacties
BertXL
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 1019
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

hoe infraroodsignaal digibox verlengen?

Daar zijn verschillende toestellen voor op de markt.

Als je zoekt in google op "infrared signal remote control extender " vind je er verschillende


BertXL | Ere-Krak
When nothing goes right, go left!
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
kevinmackay007
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

hoe infraroodsignaal digibox verlengen?

Dank voor je antwoord. Uiteraard had ik al wat opgezocht en gevonden, maar ik vind er precies enkel met een zichtbare ontvanger. Dat wil ik precies vermijden, dus maw ben ik op zoek naar een mogelijkheid om "het ontvangende oog" op/onder het tv scherm zo kleion mogelijk te houden. suggesties?

0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2265
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

hoe infraroodsignaal digibox verlengen?

Als ge een TV hebt die met een CI+ kaartje kan werken dan heb je geen digibox nodig.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
BertXL
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 1019
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

hoe infraroodsignaal digibox verlengen?

 

@kevinmackay007 schreef:

Dank voor je antwoord. Uiteraard had ik al wat opgezocht en gevonden, maar ik vind er precies enkel met een zichtbare ontvanger. 



Een IR ontvanger moet altijd zichtbaar zijn, omdat de IR golven zich rechtlijnig verplaatsen en niet door voorwerpen door kunnen. Dus je kan er niet omheen dat de ontvanger zichtbaar zal zijn. 

 

Volgens een reactie op Facebook zou er wel iets bestaan dat met de Telenet digicorder werkt: https://www.facebook.com/telenet/posts/10150751100446284

 


BertXL | Ere-Krak
When nothing goes right, go left!
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
kevinmackay007
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

hoe infraroodsignaal digibox verlengen?

Marmitek biedt inderdaad een aantal mogelijkheden, maar in principe is er steeds een (al dan niet) kleine ontvanger die in het zicht moet geplaatst worden. Enkel bij de nieuwe Marmitek IR control 11 extra kan je de kleine ontvanger integraal inwerken in je meubel (inbouwen dus) en dan is enkel het oog zichtbaar. inbouw is bij mij moeilijk want ik zit met Ytongblokken als achterwand en nis van de tv. Ik vrees dat er dan niets anders op zit dan de kleinste IR ontvanger te kiezen zoals bv de Marmitek Invisible Control 6 extra. Beetje overkill nu ik die enkel ga moeten gebruiken voor de afstandsbediening van mijn digibox terwijl deze IR biedt voor 6 toestellen...

0 Likes
kevinmackay007
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

hoe infraroodsignaal digibox verlengen?

ik heb 2 TVs staan: 1 kleine met digicorder en een grotere met digibox. de grotere met digibox waarvoor ik een oplossing zoek is de  Philips 55PUK4900, deze heeft inderdaad wel een CI+ aansluiting volgens de technische gegevens maar komt blijkbaar niet voor in de lijst van Telenet geschikt voor TV met een kaartje. misschien nog niet aangevuld. maar TV met kaartje is voor mij geen oplossing want de digibox van de grote TV is bij mij gelinkt met digicorder van kleine TV zodat opnames van de digicorder ook op de grote TV via de digibox kunnen bekeken worden. volgens info van Telenet tecknieker per telefoon zou met een CI+ kaart de verbinding met de digicorder van de kleine TV wegvallen en zou ik geen opnames meer kunnen bekijken op de grote TV. 

0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2265
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

hoe infraroodsignaal digibox verlengen?

Inderdaad als ge actievedingen wil gebruiken is een kaartje geen oplossing.

Bekijk dit eens :

https://www.amazon.com/Next-Generation-Control-Bluetooth-Receiver/dp/B00J8U7LQE


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7779
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

hoe infraroodsignaal digibox verlengen?

Kan je geen toestelletje vinden die een radio frequent signaal omzet naar infrarood? Maar dan moet je uiteraard weer die radio frequent afstandsbediening de juiste commando's leren.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
peterdegroote
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Jij bent af! Gelezen en goedgekeurd! It's your sixth party! De kop is eraf!

hoe infraroodsignaal digibox verlengen?

Steek een Homey in je TV kast 😉

geen commando's aanleren geen gaatjes boren gewoon zeggen 

"Héé Homey start VTM" en voila VTM

 

"Hee Homey  ik wil koffie"  nee helaas dat kan hij nog niet ...

 

0 Likes
lazyz
Experienced Beetjesweter
Berichten: 13
A born reader! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Vernieuwde Telenet Webmail?

hoe infraroodsignaal digibox verlengen?

Er zijn Logitech Harmony afstandsbedieningen die werken op radio signalen.

deze sturen de signalen naar een ontvanger in de kast, die dan een IR signaal uitzendt naar de toestellen in de kast. 

 

0 Likes