Beantwoorden
johan82
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
En we zijn vertrokken! It's your first party! Hi there!

loxone port forwarding

Ik ben al enkele weken aan het zoeken om een poort te forwarden voor mijn  domotica systeem(loxone) zodat ik dit kan besturen van buitenaf.

Na contact met de telenet helpdesk , ben ik hier terecht gekomen omdat de helpdesk  geen ondersteuning biedt op de daadwerkelijke configuratie van deze instellingen?

 

Wanneer ik een reeks openzet bv8100 tot 9000, wordt deze bij een poort scan niet gevonden.

Enkel wanneer ik mijn DMZ opzet, wordt de desbetreffende poort wel gevonden wat natuurlijk niet de bedoeling kan zijn.

Ik heb zowel UDP, TCP als beide geprobeerd maar dit heeft geen oplossing geboden.

Kan er iemand mij nog helpen ivm welke instellingen er nog mogelijk zijn?

 

0 Likes
13 reacties
Flappy
Professional Weetjesweter
Berichten: 28
De vernieuwde WIGO? Laat de zon in je hart! On a roll... Jij bent af!

loxone port forwarding

Waarom zou je zo een lange reeks poorten willen openzetten?

Je kan toch gewoon meerdere configuraties instellen met een kleiner verschil tussen de begin- en eindpoort?

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7768
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

loxone port forwarding

Eventjes de handleidingen bekeken.

Welke poorten zijn noodzakelijk

 

Poort 80 maar ten zeerste aanbevolen om dit aan te passen.

Poort 21 ook aanbevolen om te wijzigen. (FTP)

Poort 443

Allemaal TCP

Dan de poorten 7700, 7707,7777 UDP

En 6066 TCP

Ik zou poort 80 wijzigen naar 6076

en poort 21 naar 6086

Daarvoor moet je dan de volgende portforwarding instellen:

beginpoort 7700, eindpoort 7777 Protocol UDP actief IPadres van de server

En dan:

beginpoort 6066 eindpoort 6086, Protocol TCP, actief. IPadres van de server.

Aanbevolen om dit vast te zetten. Veiligst is om bij Telenet in de range 192.168.0.10 tot 192.168.0.49 te blijven. In de praktijk blijkt dat Telenet de range 50 tot 99 gebruikt om een inhome IP adres toe te kennen aan Digiboxen/corders, en DHCP ingesteld staat tussen 100 en 254.

 Ik heb mijn informatie hier gehaald:

https://www.loxone.com/nlnl/kb/online-vrijgave/



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Crafrworkz
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

loxone port forwarding

Zit met het zelfde probleem , heb dit geprobeerd maar het werkt nog altijd niet .. is er iets dat ik over het hoofd zie of een andere mogelijkheid om te proberen ?

ben ten einde raad 

 

 

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7768
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

loxone port forwarding

@CrafrworkzWat heb je al gedaan? Screenshots aub. Zorg er alleen voor dat er geen namen, logins en paswoorden zichtbaar zijn.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Crafrworkz
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

loxone port forwarding

Schermopname (4).pngSchermopname (2).png

0 Likes
Danio
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 1
De kop is eraf!

loxone port forwarding

Hier exact hetzelfde probleem. En als alles via poort 80 gaat, dan lukt het wel. Verander ik de poort, dan lukt het niet...

0 Likes
Crafrworkz
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

loxone port forwarding

wat bedoel je met alles , toon eens jou instellingen ?

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7768
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

loxone port forwarding

HTTP is een standaardprotocol die gebruikt wordt via browsers. Dan is het niet nodig om na het IP adres een poort aan te duiden. Dit gaat automatisch via poort 80. Als je de HTTPserver verandert naar een andere poort dan moet je die meegeven in het IP adres. Op deze manier: IPadres dubbelpunt poortnummer. Bijvoorbeeld 192.168.0.65:8090. . Alles achtereen zonder spaties.

Maak je bijvoorbeeld een verbinding naar een FTP server via ftp://ipadres dan gebeurt dit standaard op poort 21 tenzij de FTP server luistert op een andere poort dan moet je dit doorgeven via het poortnummer.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7768
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

loxone port forwarding

Wat mij hier trouwens opvalt is het volgende:

Er is blijkbaar een HTTP poort voor config, apps en webinterface in dit geval 6076. Dit zal ook moeten verwijzen naar de miniserver.

En dan heb je nog een 2e HTTP server, hier 4430, maar dat zou beter 6096 zijn, voor de loxone DDNS toepassing.

Als je deze dicht bijeen neemt moet je maar een lijn forwarden nl. Ipadres miniserver, beginpoort 6076, eindpoort 6076, protocol beiden en actief.

Wat mij ook opvalt is dat er maar 1 DDNS server is namelijk dns.loxonecloud.com met een submap waar de gegevens in komen te staan. Die submap houdt uw poortsettings en dynamisch IP adres bij.

En dan onderaan snap ik niet wat het inhoudt als je dit al dan niet aanvinkt.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
timramboer1
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
De 3 wijzen! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

loxone port forwarding

Ik heb een gelijkaardig probleem met de port forwarding voor de loxone mini server bij een klant van mij.

Ik heb de poort 10.000 open gesteld in mijntelenet, die ik zowel gebruik voor de dns service van loxone, als voor de apps & config. Echter als ik de open port check tool gebruik, dan geeft hij aan dat soms de poort open staat, en 5 minuten later is hij dan weer gesloten. Verbinding maken met de mini server is daardoor ontzettend lastig.

Ik heb ergens op een forum gelezen, dat ik bij de router instellingen de poort forwarding enkel moet toepassen op TCP gedeelte (terwijl ik beide had aangeduid). Echter begrijp ik de logica ik hier achter niet, het zou toch geen verschil moeten maken of ik al dan niet zowel UDP en TCP open stel, of enkel TCP?

 

 

 

in bijlage enkele print screens port check 10000 freek.jpgSchermafdruk 2018-12-31 16.05.23.png

 

En wat het nog vreemder maakt: bij andere klanten van mij, hanteer ik dezelfde methodiek, en daar heb ik nog nooit problemen mee gehad. 

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7768
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

loxone port forwarding

UDP verstuurt datapakketjes zonder controle. TCP met controle. UDP wordt in wezen meest gebruikt voor bvb VOIP, daar moet het snel gaan want als er teveel controle komt en teveel fouten krijg je haperingen in de spraak. Met UDP heb je daar minder kans op. Als hetgeen verstuurt wordt exact moet zijn zoals het aankomt wordt TCP gebruikt. Bij een foutief pakket wordt dit eenvoudig opnieuw verstuurd.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Timramboer02
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
De 3 wijzen! De kop is eraf! Hi there!

loxone port forwarding

Het vreemde is, en dat is nu juist wat ik niet begrijp, dat blijkbaar de instelling TCP of UDP een invloed heeft op die poortstatus.

Mijn redenering: als ik poort 10.000 open stel, en dit zowel voor TCP als UDP (dus op 'beide' bij instellingen), dan zou dit in wezen geen verschil moeten uitmaken met als ik de poort enkel voor TCP open zet.

Echter, (op aanraden van een tip op dit forum), heb ik sinds gisteren de poort 10000 enkel open gesteld op TCP. Sinds dan ondervind ik geen problemen meer. De poort is nu continu open, terwijl hij daarvoor geregeld gesloten was, dan weer open.

 

En dat vind ik nu juist vreemd, omdat ik ervan uit ga dat dit geen invloed zou moeten hebben op het al dan niet open stellen van uw poort. (loxone is TCP verkeer, maar UDP zou dus geen invloed moeten hebben).

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7768
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

loxone port forwarding

@Timramboer02Ik zou het eigenlijk ook niet weten of dit invloed heeft of niet. Blijkbaar wel zoals je aangeeft. Ligt dat nu aan de router (Telenet) of de Loxone instellingen, ik zou het niet weten. Maar het is blijkbaar toch iets waar mee moet rekening gehouden worden.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes