24751
netweters
|
152340
antwoorden
|
20691
vragen
|
Bij het opnemen van een TV programma dat begint voor middernacht en ergens daarna eindigt, merk ik dat de opname slechts gedeeltelijk gebeurd is. Kan iemand dit verklaren?
Al meegemaakt dat programma's slechts half opgenomen zijn.
Uw Digicorder neemt programma's op volgens de tijdstippen die vermeld staan in de TV-gids. Als de zender door omstandigheden deze planning niet volgt en dus programma's op een ander uur uitzend (bv. door uitgelopen voetbalwedstrijd, technische onderbreking,...) dan zal je opname niet meeschuiven met het programma. Gevolg: half opgenomen programma
Als dit meermaals gebeurd kan je bij de opname-opties instellen dat de digicorder 15 min voor en 15 min na het geplande tijdstip ook opneemt. Dan heb je een marge. Standaard staat dit op 5/10 min. denk ik.
Ik vermoed dat sommige zenders dit een plezant spelletje vinden om de werkelijke uitzendingen te verschuiven en hun reclameblokken uit te zenden op het moment dat volgens de TV-gids het eigenlijke programma begint...
Men kan zelfs programma's opnemen tot 45 minuten na het einde van dat programma.
Op de TV zenders heb je inderdaad het probleem dat de programma niet op het afgesproken uur beginnen en eindigen, bij de PRIME zenders stelt dat probleem zich niet aangezien de films altijd stipt op tijd beginnen.
Net als jullie heb ik hetzelfde voor gehad bij enkele opnames en dit terwijl het programma in de TV gids geprogrammeerd was van voor middernacht tot na middernacht.
De opname stopt pal op 24Hr. Dus die uitleg van hierboven dat het zou liggen aan de tvgids en de zenders die de programmatie niet volgen raakt kant noch wal.
Het laten opnemen tot x aantal minuten na de geplande programmatie haalt ook niets uit, juist omwille van het feit dat het opnemen gewoonweg stopt om 24Hr00.
Zou toch graag een deftige oplossing zien voor dit probleem.
Mvg Freddy
Hoe kan men zelf het begin en einde instellen van het op te nemen programma, ?
Met dank
@Ex-Netweter schreef:Hoe kan men zelf het begin en einde instellen van het op te nemen programma, ?
Met dank
Home knop op afstandsbediening.
'Opnames'
'Manueel'