Beantwoorden
Lucbmw
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
It's your third party! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

tv distributie in tweede verblijf

Hallo,wij hebben een tweede verblijf,appartement, aan zee en bij de jaarlijkse afrekening betalen wij tv distributie via  de syndic (dit is het analoge signaal wat momenteel nog op de kabel zit).Nu hebben wij daar telenet digitale tv en basic internet en betalen ons abonnement rechtstreeks aan telenet.

Volgens onze syndic kunnen wij een korting verkrijgen op ons telenet abonnement omdat we eigenlijk onze kabel 2 x betalen. Bij telenet zelf beweren ze dat dit niet mogelijk is,wie weet raad

bedankt

grtn,

luc

0 Likes
23 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

tv distributie in tweede verblijf

@Wheng  Inderdaad daar moet niet voor betaald worden maar wel voor eventuele huur van digicorder of box of extra paketten.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

tv distributie in tweede verblijf

een vriend was verhuist naar een appartement er moesten nog werken in gebeuren dus hij en zijn vriendin bleven daar af en toe slapen om de werken vooruit te laten gaan na 22 uur  werden enkel stille werken uitgevoerd om de buren te sparen en geen slechte naam te krijgen.

tijdens de stille uren  op een tablet kijken is goed voor een uur maar niet langer

hij had een tv aangesloten op de tv kabel bakje en had beeld  toeval dat hij

de werken gaan goed vooruit en de nieuwe keuken wordt geplaatst en nog altijd beeld op de tv

bij de buurman langs geweest om te vragen hoe het zat met de tv in gebouw de buren waren franstalig die zaten bij prox die wisten niets wel vriendelijk

dus op zoek in de kelder hoe het zat in de kelder achter een hek kwamen alle kabels samen op een verdeler stonden geen nr op de kabels of geen enkele kabel was uitgetrokken

e-mail naar syndic gestuurd  die vertelde dat inb was  zoals de stroom in de gang voor licht je krijgt een samenvatting in pdf daar staat het in detail in je vraagt het aan je  syndic die geeft een bewijs

van de kosten

omdat deze kosten niet groot zijn wordt dit veel over het hoofd gezien en ze staan meestal bij stroom of water met afkortingen genoteerd in jaarlijkse kosten 

in meesten appartementen zal dit gebeuren  zeker als alle kabels  samen komen in de kelder beging eens te zoeken wat hoort bij wat

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

tv distributie in tweede verblijf


@janne_man  schreef:

Iemand die ik ken heeft een jaar of twee geleden gezegd dat het deel dat die reeds betaalde via de syndicus afgetrokken werd van zijn abonnement. 

Dat lijkt me logisch ook en er is winst voor zowel de klant als voor Telenet. 

 


Dat zou mij ten zeerste verwonderen. Je betaalt per adres niet per klantnummer en al zeker voor het kabelabonnement. Dan zal ik straks dan ook maar de adressen en abonnementen van mijn 2 dochters op mijn naam zetten, als 2e en 3e verblijf. Leuke besparing van 218.64€ per adres.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

tv distributie in tweede verblijf

@luc55  Er is veel verwarring over aansluitingen. Een multiaansluiting is meestal voor campings, rusthuizen, B&B, zorginstellingen enz. waar meer dan 4 TV toestellen aangesloten worden. Maar dan heb je nog een verschil. Er zijn multiaansluitingen waar niet elke aangeslotene een eigen modem kan zetten en je hebt er waar dit wel kan.

Normaal gezien in appartementen wordt in de technische ruimte een aparte versterker gezet zoals dit ook op straat gebeurt met aftakpunten naar elk appartement. Idem dito voor Proximus. Dan betaalt de bouwheer of eigenaarsvereniging 1 keer aansluiting en dat is het, geen maandelijkse kosten. Iedere bewoner kan dan kiezen voor eender welke provider maar betaalt de volle pot kabelaansluiting elk afzonderlijk. Betaalt een klant niet dan wordt de filter ertussen geplaatst net zoals dan bij gewone huizen gebeurt. Maar dat kan weken duren voor dit gedaan wordt. Dus zolang dit niet gedaan is heb je analoog en digitaal signaal.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

tv distributie in tweede verblijf

bij een appartement bij een vriendin was nog anders tv bakje stond Integan ze sluit kabel aan maar geen beeld bij de buurman gaan vragen hoe werkt  hij zegt dat bakje Integan wordt gebruikt voor de satelliet op dak

gelukkig was toch telenet ook aanwezig op ander kabel

op sommige plaatsen kan je allen telenet nemen omdat de eigenaar van gebouw geen werken toestaat om andere aanbieders kabels te legen   dat lees je regelmatige over klanten die prox niet kunnen meenemen  en bij de ombudsdienst bot ontvangen

je komt dit nog veel tegen is dat of niets. betalen zal je toch moeten doen aan de syndicus niet allen voor oude gebouwen gebeurt dit

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

tv distributie in tweede verblijf

@igvfer 

Ofwel heb ik me slecht uitgedrukt, ofwel heb je verkeerd gelezen. Neem nu dat het bedrag dat betaald moet worden via de syndicus 84 euro per appartement is (fictief bedrag, want ik ken het juiste bedrag niet). Je neemt op die plaats, dat adres dus aangevuld met het appartementsnummer, Internet en digitale tv. Of je nu digitale tv neemt of analoge/compact signaal maakt niets uit in de berekening. De maandelijke rekening van Telenet is dan het tarief van deze bundel min 84/12 = 7 euro.

Dus de gebruiker betaalt evenveel. Indien de fractie die betaald werd via de gemeenschap van eigenaars niet in mindering zou gebracht worden, zou dat 7 euro per maand duurder komen dan elke andere aansluiting.

0 Likes
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

tv distributie in tweede verblijf

op einde van jaar kan je een afrekening vragen  de rest gaat in de pot voor onderhoud of ander zaken in groep ben je altijd goedkoper af soms kan je niet anders zoals al gezegd heb

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

tv distributie in tweede verblijf

@janne_man  Eender hoe je de rekening maakt, de vraagsteller is nu goedkoper af.

Pakket basic internet, huur digicorder of Tvbox, kabelabonnement =  basisprijs 55.90€

Basic internet alleen: 28.60€ + zijn huidig kabelabonnement 7€ (84€ per jaar) + huur digicorder of tv box 9.46€ = totaal 45.06€. Volgens mij is dat 10.84€ per maand goedkoper. Of 130€ per jaar.

Je kan op een multiaansluiting perfect een digicorder huren. Gebeurt in zoveel instellingen. Daar betalen ze aan de instelling hun kabel en aan Telenet de rest. Zo kan iedere bewoner de pakketten kiezen die hij wil. Toen ik nog werkte heb ik dit dikwijls moeten aanvragen want ik had hier een paar zorginstellingen en er dikwijls veel tijd moeten insteken.

Of ben ik zo verkeerd.

In een pakket krijg je nooit korting op je kabelabonnement wel op de rest van je pack.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

tv distributie in tweede verblijf

ik kende in tijd iemand dat in een building woonde dacht dat hij 20 euro betaalde voor internet je zit wel met hoop samen  in een gebouw stil was het nooit dat weet ik je kwam altijd volk tegen in de lift om elke uur van de dag 4 gangen met brievenbussen 4 deuren met toegang

0 Likes