24756
netweters
|
152401
antwoorden
|
20700
vragen
|
wat moet ik doen om een tweede TV toestel aan te sluiten op bestaande instalatie , en wat heb ik nodig , wat kan me dat kosten ?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Een tweede digicorder huren - dat komt op een kleine 9€ per maand.
En je moet op de plaats van de 2de tv wel netwerkverbinding kunnen maken. Anders heb je van die 'plug-ins' nodig en dan lopen de kosten op natuurlijk.
wat heb je nodig?
coax kabel naar tweede tv toestel
hd box of digicorder aan het 2de toestel (huur of kopen , kies je zelf , huur 4 of 8.7€ , kopen 99€ of 249€)
utp verbinding naar 2de toestel via utp kabel of powerlines (+-50€)
Met enkel de tv kabel (coax) kan je ook naar ongeveer 25 analoge tv zenders en een 5 tal digitale zenders kijken (VRT-zenders, Actua-TV en TV5Monde) hiervoor heb je geen digicorder, digibox of CI+ module nodig.
Behoud je dan ook alle functionaliteiten en packs die je op de eerste tv hebt?
kan dit draadloos want waar ik mijn tweede digirecorder wil zetten is er geen internet aansluiting wel in de kamer ernaast
@Yamakasi schreef:Met enkel de tv kabel (coax) kan je ook naar ongeveer 25 analoge tv zenders en een 5 tal digitale zenders kijken (VRT-zenders, Actua-TV en TV5Monde) hiervoor heb je geen digicorder, digibox of CI+ module nodig.
Er zijn meer dan 5 digitale zenders te bekijken zonder CI+ module, buiten die 5 zenders die je opgesomd hebt zijn nog France 3, CNN, NBC, BBC World en TVE te bekijken zonder CI+ module alsook alle VRT radiozenders.
Volgens de website van Telenet heb je voldoende aan
1. TV
2. Digicorder (of CI+ module)
3. Coax aansluiting
De UTP aansluiting is handig maar niet verplicht. Je kan dan bvb niet verder dan 2 dagen in de toekomst kijken met de agenda, en niet naar de TV-theek kijken etc. maar je kan wel al de zenders bekijken. Het blijft dus iets optioneel.