Beantwoorden
Kris4
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

verhuis

Beste, ik woon nu bij mijn ouders en wij hebben een whop abonnement, het Telenetaccount staat op vaders naam, omdat mijn ouders geen boodschap hebben aan een internetverbinding betaal ik de telenet-rekening, echter, binnen enkele weken ga ik verhuizen en mijn ouders willen dan enkel nog digitale tv (de vaste telefoon gaat ook weg) mijn vraag: bij men verhuis neem ik Telenet, kan ik de gehuurde digicorder waarmee ik momenteel tv kijk (mijn ouders kijken via een gekochte digibox) meenemen naar mijn nieuwe adres evenals ,mijn huidig Telenetr emailadres? Mvg

0 Likes
6 reacties
dusbaba
Freshman Veelweter
Berichten: 231
Een bus vol! Warming up? BINGO! De volle 100!

verhuis

De digicorder kan je alleen meenemen wanneer je het digitale TV product mee verhuist naar het nieuwe adres dus in jou geval is dit niet mogelijk.

Best is gewoon om de oude digicorder binnen te doen in een center, de technieker plaatst voor jou dan een nieuwe. Wanneer er echter opnames opstaan die je wilt behouden kan je dit eventueel in een verdeelcenter eens navragen  of je deze toch niet kunt houden en op jou naam zetten maar dit is een administratieve rompslomp vrees ik...

Je mail adres kan je ook behouden. Je moet wel via mijntelenet met je gegevens van je ouders het mail adres verwijderen en dan kun je bij jou met jou nieuwe login en paswoord het adres terug aanmaken. Wel voor zorgen dat je de van je bestaande mails een backup maakt want die ben je anders kwijt. Succes !

 

 

 

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

verhuis

Even nuanceren. Je kan niet je DTV alleen verhuizen. Je kan wel je ganse pakket verhuizen (analoog, dtv, internet, vaste telefonie) en dan neem je uw digicorder mee, uw bijhorende mailbox en behoudt je uw huidige logins, mailbox enz.. Je moet wel de digibox laten deactiveren op dit account als je ouders die willen behouden. Gratis comfortinstallatie als je Whoppa of Wigo hebt. Of pre-install indien anders. geen activatiekost.

Je ouders moeten dan een nieuwe aansluiting vragen op hun naam voor analoog en DTV en hun huidige gekochte box als 2e hands activeren op hun niuewe account. Activatiekost 50€ en gratis pre install of selfstarter.

Het omgekeerde kan ook ook. Uw ouders behouden huidig abonnement maar zeggen het internet op ( gratis nummer 080066350) en brengen de gehuurde digicorder binnen in een center.

Gratis comfortinstallatie en gratis activatie bij Whoppa of Wigo.

Anders 50€ activatie.

Jij neemt dan een volledig nieuw abonnement op je nieuw adres.

Aan jou de keuze.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
BertXL
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 1019
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

verhuis

Als je de opnames wil behouden, kan je de gehuurde digicorder misschien ook gewoon meenemen en de technieker die alles komt aansluiten het laten uitzoeken hoe het administratief moet opgelost worden... 


BertXL | Ere-Krak
When nothing goes right, go left!
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

verhuis


@BertXL schreef:

Als je de opnames wil behouden, kan je de gehuurde digicorder misschien ook gewoon meenemen en de technieker die alles komt aansluiten het laten uitzoeken hoe het administratief moet opgelost worden... 


Als ze dit doen is het prutswerk en krijg je vodden. Maar niets belet je om de digicorder nog eventjes mee te nemen en die naast je nieuwe te installeren zodat je nog even de tijd hebt om de opnames te bekijken. Eens je de oude opgezegd hebt moet je er niet meer voor betalen, ga je geen zenders meer zien, geen interactiviteit meer hebben maar heb je nog enkele weken de tijd om de opnames te bekijken al zullen je ouders ondertussen misschien al de restwaarde moeten betalen die ze dan terugkrijgen als de digicorder wordt ingeleverd.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Petito
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 869
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

verhuis

nieuw adres : verhuis van je internet , telefonie , en huur hddc , aanvraag van nieuwe analoge tv 

 

oud adres , behouden van analoge tv en behoud van de aangekochte box

hoe dit te regelen.

 

Laat de aangekochte box gewoon mee verhuizen, dat heeft geen invloed op het signaal op het oude adres

eenmaal die administratie rond is laat de de aangekocht box op jouw nieuw adres de-activeren en opnieuw direct activeren op het oude adres

 

vergeet je producten niet over te zetten op jouw naam via het overname document.

overname is adres gebonden dus dat kan pas als alles terug administratief op het juiste adres staat

 

  Petito | Ere-Krak
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

verhuis

Bij verhuis wordt altijd analoog en digitaal en internet en vaste telefonie verhuisd.

Met gevolg dat het adres dat verlaten wordt een nieuwe analoge en digitale aansluiting moet vragen. Kostprijs 50 euro activatie.

Als de op het oude adres nu een telefoonnummer bekend is vermoed ik dat de ouders dit willen behouden. Dus best alles laten staan en eventueel een overname doen en opzeggen wat niet meer gewenst is en op het nieuwe adres een nieuwe aansluiting doen.

Whoppa of Wigo is gratis activatie en installatie.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes