Beantwoorden
GertVDH
Freshman Beetjesweter
Berichten: 22
Twee handen vol! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

welke aansluitingen nodig voor extra tv?

Hallo,

 

Ik kreeg een uurtje geleden een zéér verwarrend antwoord van de Telenet Helpdesk dus probeer ik het hier even.

 

1 TV in living, kabel Telenet, Wi-Fi telenet , digicorder Telenet

 

Nu willen we:

 

een 2de tv in een kamer waar reeds coax aanwezig is, maar ik wil daar ook interactiviteit en alles hetzelfde als bij de TV in de living (dus kunnen opnemen, pauzeren, terugspoelen, TV-theek, TV-gids,...) dus compleet zelfde plaatje als in de living.

 

VOORAL wil ik GEEN extra kabels trekken.  Aangezien er al coax is was dit niet nodig volgens mij indien ik voor Powerline kies?!?  De dame vd helpdesk beweerde dat ik nog steeds kabels moet trekken... .

 

Is het niet zo dat ik enkel een Powerline aan de Niu moet hangen en een Powerline in de andere kamer + een digibox - digicorder?

 

Waar kijk ik over?

 

Alvast vriendlijk bedankt!

0 Likes
41 reacties
GertVDH
Freshman Beetjesweter
Berichten: 22
Twee handen vol! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

welke aansluitingen nodig voor extra tv?

Ok.  Dus waarom werken ze nu dan niet?

De enige reden die ik me kan bedenken is dat er bij Devolo 2 nog geen Digibox tussen staat dan want de opstelling die ik deed was:

 

Devolo 1 -> Telenet Modem -> Digicorder -> oude TV

Devolo 2 -> SmartTV

 

De LEDs bleven rood knipperen wat wil zeggen dat er geen dLan verbinding is.

 

Zie: https://www.gebruikershandleiding.com/Devolo-dLAN-550-duo-plus/handleiding-5-598682.html

0 Likes
GertVDH
Freshman Beetjesweter
Berichten: 22
Twee handen vol! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

welke aansluitingen nodig voor extra tv?

@Niels

 

zie vorig bericht

0 Likes
Niels
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 860
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

welke aansluitingen nodig voor extra tv?

@GertVDH

 

Als ik kijk op pagina 15 van de handleiding zie ik dat als ze rood knipperen dat betekent dat er wel degelijk een gegevensoverdracht is maar dat die niet optimaal is (er is wel een dlan netwerk). Het niet optimaal zijn van deze verbinding kan aan vele zaken liggen waaronder onder andere de kwaliteit van het elektriciteitsnet. De snelheid die er door komt is niet optimaal, maar er komt wel verkeer door.


  Niels | Ere-Krak
  The burden which is well borne becomes light – Ovidius
    Passend antwoord gekregen? Duid het aan als “oplossing”. Een like mag ook natuurlijk! Disclaimer
0 Likes
GertVDH
Freshman Beetjesweter
Berichten: 22
Twee handen vol! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

welke aansluitingen nodig voor extra tv?

@Niels

 

De LED knippert regelmatig (van 2 s), wanneer de dLAN 550 duo+ op het elektriciteitsnet
werk is aangesloten, maar er geen dLan netwerk is.
 
 
Jij leest enkele punten verder, maar ze knipper niet "snel" zoals daar gezegd wordt.
 
Daarom dus mijn bezorgdheid dat het ook niet ga werken wanneer ik mn digibox haal morgen.

 


 
0 Likes
Niels
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 860
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

welke aansluitingen nodig voor extra tv?

@GertVDH

 

Werken de smart functies op je Smart TV via de Powerline?


  Niels | Ere-Krak
  The burden which is well borne becomes light – Ovidius
    Passend antwoord gekregen? Duid het aan als “oplossing”. Een like mag ook natuurlijk! Disclaimer
0 Likes
GertVDH
Freshman Beetjesweter
Berichten: 22
Twee handen vol! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

welke aansluitingen nodig voor extra tv?

@Niels

 

EUREKA!  Plots heb ik 2 wit brandende LEDs zoals het hoort.

Nu nog effe snel testen idd of die SMART functies werken.  Ik antwoord je dadelijk.

 

Weet je wat het was:  die 2 coderingsknoppen (op elke Devolo ééntje) moet je minstens elk 12s ingedrukt houden eer ze pairen las ik ergens toevallig, staat zelfs niet in de handleiding.  Eerst 12s op de ene en dan binnen de 2' hetzelfde op de andere.

0 Likes
Niels
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 860
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

welke aansluitingen nodig voor extra tv?

@GertVDH

 

Geweldig, ik dacht al dat je ze gepaired had omdat je zei dat je de knop al had ingedrukt zoals het hoort 🙂

 

Ik hoor graag of het gelukt is!


  Niels | Ere-Krak
  The burden which is well borne becomes light – Ovidius
    Passend antwoord gekregen? Duid het aan als “oplossing”. Een like mag ook natuurlijk! Disclaimer
GertVDH
Freshman Beetjesweter
Berichten: 22
Twee handen vol! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

welke aansluitingen nodig voor extra tv?

Nee, daarstraks had ik elk van die knoppen standaard enkele seconden ingedrukt gehouden...wie kan raden dat dit minstens 12s moest zijn?  Gelukkig heb ik het ergens gelezen...weet al niet meer waar.

 

But anyway...net getest met NETFLIX.  Werkend!  Installatiebestand van deze (een 120mb) liep binnen op een 20-tal seconden...ik denk dat dit niet supersnel is maar het stoort niet.

 

Hooray.  Morgen dus enkel Digibox halen (moeten zij die activeren???) die juist aankoppelen en we zijn vertrokken.  (HDMI kabel(s) niet vergeten) Mijn mancave komt dan toch nog in orde! Smiley Erg vrolijk

 

Thanks @Niels  samen met @Arthur2 win je wat mij betreft deze vragenronde. Smiley Knipoog

0 Likes
GertVDH
Freshman Beetjesweter
Berichten: 22
Twee handen vol! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

welke aansluitingen nodig voor extra tv?

@Niels

 

Of toch een 2de Digicorder ipv een Digibox?  Heeft dat nut? @Arthur2

0 Likes
Niels
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 860
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

welke aansluitingen nodig voor extra tv?

@GertVDH

 

Super, dat het werkt! 12s is inderdaad wel redelijk lang.

 

Als je je digibox gaat halen morgen in een Telenet Center, zullen zij die normaliter activeren op jouw klantnummer waardoor jij hem thuis enkel nog moet aansluiten. Mochten er nog bijkomende stappen nodig zijn, zullen zij het je wel laten weten. Voor alle zekerheid kan je het ook nog eens aan hen vragen 😉

 

Veel plezier in je mancave! Verslinden maar, die films & series!


  Niels | Ere-Krak
  The burden which is well borne becomes light – Ovidius
    Passend antwoord gekregen? Duid het aan als “oplossing”. Een like mag ook natuurlijk! Disclaimer
0 Likes
GertVDH
Freshman Beetjesweter
Berichten: 22
Twee handen vol! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

welke aansluitingen nodig voor extra tv?

Zou ik toch nog voor een 2de Digicorder gaan?

 

Ergens las ik dat dit niet zoveel nut heeft... .

 

Thanks @Niels

0 Likes
Niels
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 860
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

welke aansluitingen nodig voor extra tv?

@GertVDH

 

Dat is een afweging die je zelf moet maken. Het enige verschil tussen de twee is, zoals @Arthur2 reeds heeft aangehaald, dat je met een digicorder kunt opnemen (en pauzeren van programma's waar je op dat moment naar aan het kijken bent; pauzeren van opvragingen kunnen op beide toestellen) en met een digibox niet. Het prijsverschil heeft hij ook reeds opgenoemd.


  Niels | Ere-Krak
  The burden which is well borne becomes light – Ovidius
    Passend antwoord gekregen? Duid het aan als “oplossing”. Een like mag ook natuurlijk! Disclaimer
0 Likes