Beantwoorden
Jerre93
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Jij bent af! Leesbeest! Goed gevonden! Netjes!

20% van snelheid rechtstreeks op modem

Hey! Ik zit met het volgende probleem. Al enkele weken ben ik aan het testen hoe ik mijn netwerkverbinding optimaal kan krijgen, ik heb momenteel nog gewoon de standaard CH7465 modem/router, en om het wifi-signaal boven en buiten te versterken heb ik op zolder nog zo'n nieuwe witte AP (via ethernet aangesloten) van telenet staan. Het probleem is echter dat ik midden in een stadscentrum woon, en het draadloze gedeelte hier simpelweg een ramp is om op punt te krijgen. Ik merk dat er heel veel interferentie is, en dat de kanalen die nog beschikbaar zijn niet door de telenet hardware ondersteund worden.

 

Soit, terugkomend op de snelheid, ik heb momenteel de WIGO 25GB met speedboost-optie. Hiermee verwacht ik dus bedraad minimaal aan de 350 mbps te moeten komen. Echter, wanneer ik mijn laptop met een CAT6 van slechts 1 meter rechtstreeks op het modem aansluit, en alles in het netwerk afzet, waardoor de volledige snelheid benut zou moeten worden door mijn laptop, kom ik niet hoger dan +/- 85mbps.

 

Ik heb het al met verschillende apparaten geprobeerd, en de wifi komt zelfs meestal niet hoger dan een 40mbps. Mijn binnenkomende lijn is denk ik hooguit 3 meters lang, aangezien het aansluitpunt van Telenet aan mijn gevel hangt. (geen hof, en smalle straten, dus hier hangen ze aan de gevels Smiley Erg vrolijk)

 

Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn? Ik zou liefst zelf eerst het een en ander willen uitsluiten vooraleer naar de technische dienst te moeten bellen en weer thuis te moeten zijn als er iemand langs komt enzo Smiley Vrolijk

 

thanks!

Tags (2)
0 Likes
3 reacties
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2242
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

20% van snelheid rechtstreeks op modem

Kijk eens op uw laptop met welke snelheid hij een verbinding heeft gemaakt via uw UTP kabel. Vermoedelijk is dit 100 mbps. Stel dan uw LAN adapter in zodat deze een verbinding maakt op 1Gbps.

Vermoedelijk maak je een WiFi verbinding met de 2.4 GHz AP. Maak eens verbinding met het 5 GHz AP omdat deze veel sneller is en minder gestoord wordt door de buren.

Met "Mijn Telenet" kan je een verschillende naam geven voor uw 2.4 en 5 GHz AP zodat je met zekerheid de 5GHz AP kan kiezen.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Jerre93
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Jij bent af! Leesbeest! Goed gevonden! Netjes!

20% van snelheid rechtstreeks op modem

Thnx, ik had het netwerk reeds opgesplitst in een aparte 2.4 en 5 ghz kanaal om de snelheden te kunnen testen. Momenteel zit ik op de 2.4 via wifi op slechts 7.5 mbps. Ik haal nu wel voor het eerst weer een hogere snelheid met de 5, hier zit ik op 124 mbps.

 

Dom, dom, dom... helemaal niet op gelet xD inderdaad, de laptop kreeg maar 100 binnen, heb nu de andere gepakt met een gigabit aansluiting, maar ook hier kom ik nog niet eens aan de 140.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7730
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

20% van snelheid rechtstreeks op modem

Ik zie dat je al een aantal dingen geprobeerd hebt maar als je zelfs met een gigabit kaart in je PC met dit abonnement, bedraad maar 160Mbps haalt zou ik toch eens de klantendienst bellen om de snelheid te testen zodat ze eventueel een technieker kunnen langs sturen. Je zou toch op zijn minst, bedraad, zelfs met cat5a 85 tot 90%van de beloofde snelheid moeten halen.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes