Beantwoorden
AndyM
Professional Beetjesweter
Berichten: 10
Smile! Hoort wie klopt daar? Jij bent af! Netjes!

2de connectie

Hey Netweters,

 

Mijn beste maat Tom is net zoals ik een fervente gamer, maar, heeft een "potato"-netwerk van Orange als thuis-aansluiting, hier had hij geen inzeg over, dus heeft hij maar een luttele 9mb upload.

 

Nu zit het zo dat aan het achterkant van het huis een aanbouw is, waar hij op de eerste verdieping zit met zijn PC. 

 

Mijn ultieme vraag is: Kan Tom via Telenet een aanvraag doen om van het begin van 't straat tot aan de bijbouw een aparte connectie via Telenet te krijgen? Dus op één adres twee connecties? 

 

 

Ik wou hiervoor niet naar Telenet bellen omdat ik al een vermoeden heb (dat dat niet gaat of mag) en er zijn belangrijkere problemen die opgelost moeten zijn waarvoor ik de hulplijn wou open laten.

 

Alvast bedankt

0 Likes
6 reacties
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

2de connectie

Volgens mij is dat mogelijk. Sowieso kost een kabelaansluiting op zich al 50 euro.

Nu hangt het er een beetje vanaf hoe de kabel moet getrokken worden. Uwe maat is zelf verantwoordelijk om de kabel te leggen tot een het aansluitpunt, en dus op privédomein ook zelf in te graven.

 

Alle info over de kabelaansluiting en de mogelijk scenario's vind je hier.


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7760
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

2de connectie

Je kan proberen om een 2e adres te laten aanmaken door de helpdesk. Het origineel adres is bijvoorbeeld straat nr 16, dan zou eventueel kunnen straat 16 bus 2. Maar als het geen officieel erkend adres is doen ze daar moeilijk over (soms). Je kan ze soms overtuigen met het argument dat het een studentenkot is.

Je moet dan wel zorgen dat er een dropkabel klaar ligt van daar, ondergronds op uw eigendom, lang genoeg tot aan het aansluitpunt op straat. Een paal-, gevel, of paddestoelaansluiting (Grijs bakje -+ 30x20x30 cm). Dan kun je internet only aanvragen. Ze plaatsen dan NIU, modem binnen aan het eindpunt van de kabel.

Als die ouders dat allemaal gaan toestaan is de vraag. En of Telenet wil meegaan in het verhaal een andere vraag.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5224
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

2de connectie

Volgens mij is er ook geen probleem, maar je praat over "9mb upload". Ik heb Basic Internet en dat is 5Mbps upload, geen merkbaar probleem voor PS4.

 

De reden dat ik het aanhaal: de andere Internet abonnementen zijn resp. 10Mbps en 20Mbps upload. Die laatste is Internet Fiber 200 en dat kost 54 euro per maand. Is je maat Tom bereid dat te betalen? (Die snelheden zijn overigens niet gegarandeerd.)


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
stefangroenen
Professional Meerweter
Berichten: 146
It's your ninth party! Even demarreren... Een bus vol! Warming up?

2de connectie

Als er nog geen kabel binnen is moet hij een aansluiting aanvragen. Indien er al een aansluiting is denk ik dat het niet zal lukken

Stefan Groenen
0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

2de connectie

Vroeger deed Telenet hier inderdaad moeilijk over:  één aansluiting per officieel adres.  Zover ik weet zijn ze daar vanaf gestapt en is het nu wel mogelijk. Heb je een groot tuinhuis, of zit je er nog warmer in, een poolhouse, dan kan daar een 2de aansluiting zijn, zolang je natuurlijk zelf de kabel legt naar het aansluitpunt. Je betaalt dan 50eu voor de aansluitkost en uiteraard heb je daar dan een eigen abonnement/abonnementen nodig.

 


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
AndyM
Professional Beetjesweter
Berichten: 10
Smile! Hoort wie klopt daar? Jij bent af! Netjes!

2de connectie

Hey Bjorn,

 

9 upload bij orange hé
En het zit zo dat mijn maat tom streamed, dus met een 200/20 gaat dat al vele smoother...ik mezelf heb een 400/40 dus das nog beter.

 

Bedankt iedereen voor de antwoorden!