Beantwoorden
Funergy
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
All I want for X-mas is YOU Gelezen en goedgekeurd! It's your sixth party! De kop is eraf!

AP gebruikt maar de helft van de download speed

Beste

Ik heb mijn router omgezet naar een AP.

Het probleem is het is een redelijk advanced control panel, laten we het zo zeggen.

Ik heb wireless alles hetzelfde staan als de primary router.

DCHP is uit en LAN ip staat op 192.168.0.2 en primary  routers subnet staat op 192.168.0.1

Ik heb NAT en Firewall uitgeschakeld.

En dan bij internet settings heb ik ipv een dynamic ip een static ip adres ingesteld

eerst het gewone ip van whatsmyip.org, dan bij subnet mask 255.255.255.0

en dan als default gateway gewoon het ip van whatsmyip.org gekopieerd maar de laatse 3 cijfers veranderd in een 2.

Met al deze settings krijg ik hetzelfde effect als ik mijn router op repeater mode zet

(Dat mijn download speed halveert)

maar bij een access point zou niks mogen gehalveert worden.

 

0 Likes
2 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7785
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

AP gebruikt maar de helft van de download speed


@Funergy schreef:

Beste

Ik heb mijn router omgezet naar een AP.

Het probleem is het is een redelijk advanced control panel, laten we het zo zeggen.

Ik heb wireless alles hetzelfde staan als de primary router.

DCHP is uit en LAN ip staat op 192.168.0.2 en primary  routers subnet staat op 192.168.0.1

Ik heb NAT en Firewall uitgeschakeld.

En dan bij internet settings heb ik ipv een dynamic ip een static ip adres ingesteld

eerst het gewone ip van whatsmyip.org, dan bij subnet mask 255.255.255.0

en dan als default gateway gewoon het ip van whatsmyip.org gekopieerd maar de laatse 3 cijfers veranderd in een 2.

Met al deze settings krijg ik hetzelfde effect als ik mijn router op repeater mode zet

(Dat mijn download speed halveert)

maar bij een access point zou niks mogen gehalveert worden.

 


Vanaf : "En dan bij internetsettings ....." dat is iets die niet van toepassing is. Enkele het eerste deel is noodzakelijk. De Telenetmodem deelt dan de IP adressen uit en je router is dan gedegradeerd naar een switch met ingebouwde WiFi.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Funergy
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
All I want for X-mas is YOU Gelezen en goedgekeurd! It's your sixth party! De kop is eraf!

AP gebruikt maar de helft van de download speed

Nog steeds niet opgelost ik heb het terug gezet naar de default setting (Dynamic IP)

 Moet mijn MAC adres hetzelfde zijn als de telenet router

 

BTW ik gebruikt Allied Telesis AT-WR2304N

0 Likes