Beantwoorden
Kim_placdo
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Netjes! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

AP legt het netwerk plat

Iedere keer als ik mijn eigen AP aansluit, een Linksys wap300n of een nightgear r7000 in AP mode. Dan  loopt de HGW vast.  Beide een vast ip gegeven. En alles uitgeschakeld qua dhcp. 

De linksys is enkel een AP dus daar kan je niet fout mee doen. En in de netgear is een AP modus. Die alles zelf uitschakelt. 

Ze worden beide rechtstreeks op de  HGW aangesloten. Dus geen modem only of andere toestellen die dhcp uitdelen. Telenet installateur is langs gekomen. Kon het ook niet oplossen. Op aanraden van hem zo een gratis ap van telenet bestelt en die werkt wel normaal. Zou ik een ip conflict krijgen door vaste ip's in te stellen? Wat is de dhcp range van telenet ?  

Tags (1)
0 Likes
5 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7765
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

AP legt het netwerk plat

Normaal gezien moet je voor de nightgear een vast IP adres instellen aan de WAN zijde tussen 192.168.0.2 en 192.168.0.99. Telenet gebruikt via DHCP vanaf 100 tot 255. En 192.168.0.1 is de default gateway. Zo zou het moeten lukken.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Kim_placdo
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Netjes! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

AP legt het netwerk plat

bedankt voor de reactie,

 

ik had inderdaad waar mogelijk alle toestellen een vast ip gegegven, NAS, ip cams, switchen, PC's....

Maar juist allemaal boven de 100 reeks.

 

Heb alles veranderd onder de 99. 

heb ook alle AP's  rechtstreeks op de Telenet router aangesloten ipv achter een Switch. 

 

Er is ergens een IP conflict waardoor de telenet router vastloop. 

ik hoop dat het hiermee is opgelost.

 

Heel er bedankt voor de info ivm telenet ip ranges.

Ik zal proberen een update te geven naa een maand.

 

Vriendelijke groeten 

 

Kim

Tags (1)
0 Likes
Kim_placdo
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Netjes! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

AP legt het netwerk plat

Sinds 3 dagen geleden weer dezelfde problemen. Wanneer beide AP's actief zijn. Valt de wifi uit. als ik de netgear verwijder werkt alles terug normaal. Als ik de ap van telenet uitzet en netgear actief is werkt alles normaal. Wanneer beide actief zijn is er een conflict op het netwerk. 

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5200
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

AP legt het netwerk plat

Heb je uw Linksys ook een vast ip-adres gegeven in de range 0-99?

0 Likes
Kim_placdo
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Netjes! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

AP legt het netwerk plat

Ja deze heeft ook een vast ip (192.168.0.7)

0 Likes