Beantwoorden
RonnyVa
Professional Weetjesweter
Berichten: 40
De vlam zit erin. On a roll... Happy New Year! Tien op tien!

Aanbevelingen webruimte voor HTML gezocht

Geachte,

vooreerst beste wensen voor 2023

vroeger had ik webruimte bij TELENET en dat was enorm praktisch.

Vandaag heb ik geprobeerd om een nieuwe website aan te maken met HTML,

waarmee ik vrij gemakkelijk kon werken. Maar nu krijg ik van die zogezegd

voorgekauwde programma's, maar ik kan daar niet zoveel doen als met HTML:

de index.html met links naar de andere pagina's en zo.

Is er een WEBRUIMTE die niet duur is of gratis waar ik wel mijn bestanden kan uploaden ?

En waar ik ook een naam van de gewenste website kan koppelen?

mvg

Ronny Vandenbussche

Titel gewijzigd door Caro (mod) | Vorige titel: WEBRUIMTE voor HTML

 

0 Likes
12 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7764
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Aanbevelingen webruimte voor HTML gezocht

Ja hoor, onder andere bij one.com, mijn hostingpartner, combell, en zoveel andere. De eerste 2 heb ik goede ervaringen mee. Eigen domeinnaam, webruimte geschikt voor toepassingen als wordpress, woocommerce e.d. , mailboxen op de eigen domeinnaam en een goede Nederlandstalige helpdesk. Opgepast met aanbiedingen want die zijn meestal beperkt in tijd, zonder BTW, dus goed uitkijken als je uw keuze maakt. Ik heb een aantal sites al jaren lopen met uitgebreide dingen zoals PHP, CSS, databasetoepassingen enz. . Alles is een combinatie van die dingen met HTML en ik gebruik geen editor. Mijn ene site draait wel op Wordpress.

 

Gratis bestaat niet want sites zoals Weebly en dergelijke zijn heel beperkt en kan je weinig zelf bepalen. Afblijven volgens mij.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Aanbevelingen webruimte voor HTML gezocht

One.com raad ik ten zeerste af op gebied van cms. Voor simpel html zijn ze mss goed, maar als je teveel achtereen upload, of teveel bezoekers hebt, vliegt je site op smallband. ze vragen zo weinig, omdat ze de shared servers zo overvol zette, dat je met soort fairuse systeem werken. Yourhosting is heel goed (samenwerking van verschillende hostingpartners), maar combell is ook goed, zeker op gebied van veiligheid.

Echter zijn deze diensten, als je echt voor simpel html gaat en geen te drukke of zware site dan weer wat overkill en ook nogal duur.

Je kan op sommige plekken gratise webruimte vinden, en bij hostingbedrijf apart voor domeinnaam gaan, deze kun je dan koppelen. Echter zijn meestal die gratise webruimtes heel beperkt in ruimte, snelheid, en dikwijls ook nog eens storende reclame.

Beste is dat je gewoon even op google gaat op zoek naar goedkope (naargelang wat je nodig hebt) hosting providers, of sites die hosting providers reviewen en pro's en contra's op lijntje zetten. Heb je snel en makkelijk overzicht.

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7764
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Aanbevelingen webruimte voor HTML gezocht

Nog nooit of te nimmer last van gehad bij one.com. CSS, daar is gans mijn html op gebouwd. PHP dat zijn al mijn pagina's (in combinatie met HTML natuurlijk). 32825 bezoekers per jaar met een gemiddelde verblijfstijd van 4 min. en 44 sec. Meer dan 50 GB webruimte in gebruik. Meer dan 100.000 downloadbare scans.

Onze database is meer dan 70.000 keer geraadpleegd en er waren 24639 downloads van documenten zonder de doorverwijzingen te rekenen naar sites als Familysearch waar ook een pak documenten werden gedownload. En nog geen problemen gehad hoor. En zeker qua snelheid nog nooit opmerkingen gehad.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Aanbevelingen webruimte voor HTML gezocht

Dan heb je het niet over de very basic formule..

Bij de basic formule enkele jaren terug, Daar als je wat instellingen aanpast op cms en op opslaan 2x te snel drukt, waardoor telkens alles wordt opgeslaan alsook alle databases sloeg die bij kennissen meer dan 5min vast, alsook geen bezoekers dat geen toegang kregen. En doordat ze hun servers zo overladen, zodat ze goedkoop konden aanbieden, zat het vol scriptkiddies op one.com, waardoor iedereen dat op diezelfste server zat last had van hun scriptjes die ze erop draaide. Bij een ander zetten ze er bv 100max op(voorbeeld he), en degene dat werd vastgesteld van zo een praktijken word verwijdert

Eens ik hen daar weghaalde en de cms site op andere provider zetten (weliswaar duurder) was het probleem van de baan.

Hij zoekt een goedkope oplossing, enkel html, dan zit ie goed bij one.com ofzo.

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7764
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Aanbevelingen webruimte voor HTML gezocht

Ik heb nu cijferrs gegeven van 1 site. Die is inderdaad wat duurder omdat we meer ruimte nodig hadden. Ik heb er nog een andere site lopen, volledig wordpress met een stukje eigen HTML, CSS, PHP, op een basisabonnement. Geen problemen mee.  Een aanpassing doen aan CSS kan inderdaad soms eens wat langer duren maar meestal direct opgelost als je de cookies wist van de site. Het kan soms aan je CMS toepassing liggen ook hoor. Maar ik heb tot nu toe nog geen problemen ondervonden. Ik gebruik heel weinig javascript of iets dergelijks. Altijd, zoals mail, formuliertoepassingen en dergelijke maak ik met PHP. En dat evolueert ook constant.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Aanbevelingen webruimte voor HTML gezocht

Ter aanvulling ben net gaan kijken op one.com, ze hebben met verloop van jaren er precies wel wat bij gedaan. Wat ze nu adverteren is wel pak meer dan toen, een pak meer.

Toen had ik geen keus en moest ik daar weg. Cms was gewoon te zwaar, database volumes te klein, en zoals ik al zei, 2x op opslaan drukken en je ging precies de penaltybox in lol.  En zeker als je zwaarder dan wordpress gaat. Wordpress is lichtgewichtje tegenover joomla

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Aanbevelingen webruimte voor HTML gezocht

@igvfer 

Lol onze teksten gaan mekaar overlopen. Je was net iets sneller na dat ik ter aanvulling had getypt.

/Offtopic

De sites die ik draai zijn inderdaad met grote databases, vooral omdat ie ook vol steekt met zware themas, addons, plugins, componenten... Alles steekt ook vol automatisering, en vooral zware beveiliging programmas die elke ip scannen met honeypot database of deze gekend is voor spam of script injectors..., Firewalls enz. Worden direct bij bezoek verwijderd en gebanned. Aan logs kun je zien hoeveel aanvallen per dag ze proberen te plegen met joomla of wordpress zwakheden. Dat is de downside bij wordpress en joomla. En voor je het zegt (of mss niet 🙂) ja alles is elke dag up to date, zodat ze de oude kwetsbaarheden niet kunnen gebruiken, en alle toepassingen, addons, plugins zijn gekeurd.

Met 

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7764
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Aanbevelingen webruimte voor HTML gezocht

Ik gebruik nu ook Wordpress in combinatie met Woocommerce. Als onderdeel van onze huidige site (nog niet zichtbaar) voor het Woocommerce gedeelte. En ik moet eerlijk zeggen helpdesk is goed.  1 keer een probleem gehad omdat mails die van een formulier verstuurd werden door een Telenet mailadres in de spam terecht kwamen. Op onze mailbox met onze domeinnaam. Ze hebben meegezocht en het bleek een foutje te zijn in de datumnotatie via het formulier. Ik mag zeker niet klagen toch al en aantal jaren niet.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
thomasdb
Experienced Veelweter
Berichten: 233
Lezersgoud. Respect! Topicvreter! BINGO! De volle 100!

Aanbevelingen webruimte voor HTML gezocht

ik ben na users.telenet.be naar dit overgestapt, was een .eu domeinnaam spotgoedkoop voor voor 10 jaar en 200 mb gratis hosting

https://www.netim.com/en/hosting/lite

0 Likes
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Aanbevelingen webruimte voor HTML gezocht

Mmmm als ik op die link klik, vraag ik me af wat je daar kan gaan doen als ik de pagina volledig lees.

Dan ben je veel beter af bij one.com. Veel beter plan en veel meer waarde voor het geld zij maar vragen.

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes
thomasdb
Experienced Veelweter
Berichten: 233
Lezersgoud. Respect! Topicvreter! BINGO! De volle 100!

Aanbevelingen webruimte voor HTML gezocht

hoe bedoel je je krijgt gratis 250 mb en ssl voor het domein , bij de promo wanneer ik intekende was de .eu domeinnaam voor 10 jaar 10-20 euro voor de gehele periode - edit : ik zie dat het nu 75 € is voor 10 jaar - dit is voor mij een perfecte vervanging voor de telenet webruimte

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7764
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Aanbevelingen webruimte voor HTML gezocht

Als je heel weinig webruimte in neemt is dat inderdaad perfect. Maar 250 mb is heel weinig. Maar om te experimenteren werkt het. Al heb je binnen HTML niet veel om te experimenteren.  En veel foto's type jpg, png en dergelijke zal je er niet mogen opzetten hoor. Of in een heel lage kwaliteit.

Ik hoop dat het werkt. Alles heeft nu eenmaal zijn prijs. Het is hoe je het beziet. Ik heb nu voor de prijs van een wekelijks duveltje op café een webruimte + domeinnaam + mailboxen waar ik heel veel mee kan.

Alvast succes gewenst. Laat ons eens uw creaties zien.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes